Основи здоров'я 9-А клас

                                        Дистанційне навчання  2023 - 2024 навчальний рік

 Дата 16 січня  2024 рік

 Тема:       Умови ефективного навчання.   Уміння вчитися

 Пояснення:
      Раніше люди протягом усього життя користувалися знаннями, здобутими в середній та старшій школі. У ХХІ столітті цього замало, адже розвиток технологій відбувається надшвидкими темпами. "Період напіврозпаду" деяких спеціальностей не перевищує двох років. Це означає, що здобуті в університеті знання можуть наполовину втратити свою актуальність уже за два роки після отримання диплома. Якщо людина припинить учитися її фаховий рівень швидко знизиться.
   В інформаційному суспільстві безперервне оновлення знань та уміння їх застосовувати набуває першорядного значення. Необхідність навчатися протягом життя стосується всіх професій., але передусім тих, які пов'язані з високими технологіями, засобами зв'язку, біотехнологіями.
   Уже нині цінуються не так засвоєні знання, як уміння опрацьовувати значні обсяги інформації, знання іноземних мов та комп'ютерних технологій. Актуальним стає вміння критично мислити, що допомагає орієнтуватися в океані інформації, відрізняти факти від міфів і реклами.

   Завдання:  Пригадайте випадки зі шкільного життя, коли вам треба було завершити кілька справ і ви нічого не встигали зробити. Що, на вашу думку, перешкоджало зробити все вчасно.

                                                  Раціонально плануйте час

   Що означає розставити пріоритети? Ви перевантажені справами і нічого не встигаєте? Проаналізуйте чому? Можливо, маєте звичку зволікати до останньої миті, або хапатися за все одночасно. Якщо хочете знизити рівень стресу і встигати робити більше навчіться розставляти пріоритети.
   Важливо - справи, які допомагають досягти визначених цілей і здійснити місію. Згідно з принципами Парето, лише 20% справ дають 80% результату. Отже, можемо позбутися до 80% непотрібної роботи.
   Терміново - те, що неможливо відкласти на потім, що потребує негайного вирішення.

                                                Умови ефективного навчання

   Яка умова ефективного навчання логічно випливає з фрази: "Людина сама будує навколо себе жорсткий паркан із "не можна", "не можу", "не годиться". А потім визирає із-за цього паркана і заздрить тим, хто живе на волі. Знання у нашому мозку зберігаються у вигляді асоціацій, символів і образів, тому треба вчитися зберігати інформацію, пов'язуючи її з асоціаціями.
   Ефективність навчання залежить також від індивідуальних особливостей особистості: активності, позитивного психологічного налаштування, відсутності фізичного дискомфорту.

   Сучасний світ вимагає від людей цілком інших інтелектуальних умінь. Тепер важливо бути відкритим до змін і готовим учитися впродовж усього життя. Навіть, якщо ти вирішив не продовжувати навчання після школи, тобі доведеться постійно вчитися - самостійно чи на різноманітних курсах. Тому важливо дізнатися як працює наш мозок і оволодіти сучасними методиками ефективного запам'ятовування, концентрації уваги, підготовки до іспитів.

   Завдання: Прочитайте історію про підлітка, який завдяки використанню ефективних методик з трієчника став відмінником і здійснив свою мрію.

                     Опрацювати параграф 15.    Завдання 1 на сторінці 115.

Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок         https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg

Дата 23 січня 2024 рік

 Тема:        Індивідуальні особливості  сприйняття і навчання.

 Пояснення:    Удосконалюйте свій стиль навчання. Існують 4 типові стилі навчання і сприйняття: "пірнальник", "логік", "мрійник", "мандрівник".

     "Пірнальник" - відразу хапається за справу. Спочатку починає робити, а потім думає. Хоче скоріше дізнатися, "чи це спрацює". Легко переходить до наступних кроків, добре виконує роботу, яка потребує короткочасних зусиль. Має свої переваги: не гає часу на тривоги; надихає інших на корисні справи; сам приймає рішення та ефективно діє в умовах кризи. Має свої резерви розвитку: планування, креативність, аналіз альтернатив, спілкування з іншими людьми, підтримання мотивації, щоб мати змогу працювати довше.

     "Мрійник" - довго розмірковує над завданням, ретельно досліджує тему, не контролює себе в часі, відкладає початок практичних дій, постійно уточнює і змінює плани. Має свої переваги: добре уявляє можливі наслідки своїх дій, має багато ідей, докопується до суті справи, прислухається до думки інших, виявляє гнучкість в справах. Має свої резерви розвитку: ефективні стратегії планування, організація роботи, контроль за часом, активна життєва позиція, уміння визначати пріоритети, ініціативність та відповідальність.

     "Логік" - робить лише те, що має сенс, аналізує причини подій, ставить запитання, організований, любить вирішувати складні завдання, цінує досконалість (перфекціоніст). Має свої переваги: аналітичне і критичне мислення, організаторські здібності, схильність до точних наук, юриспруденції, уміє сам розв'язувати проблеми. Має свої резерви розвитку: уява і креативність, чутливість до відмінностей між людьми і чужої думки, уміння співпрацювати з іншими, уміння керувати стресами.

     "Мандрівник" - в усьому шукає цікавинку, любить бачити цілісну картину, потроху обізнаний у багатьох сферах, захоплюється деталями, але не завжди вивчає їх, має труднощі з визначенням найважливішого. Має свої переваги: сильна мотивація і зацікавлення процесом навчання, має великий обсяг знань, може бачити і вивчати зв'язки між речами, креативний і винахідливий. Має свої резерви розвитку: постановка цілей, визначення пріоритетів, аналітичне і критичне мислення, класифікація і відбір, редакторські навички, вміння та деталі.

                                    Опрацювати параграф 15 на сторінці 114.

Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок         https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg

 Дата 30 січня 2024 рік

 Тема:        Планування часу. Способи ефективного навчання.

 Пояснення:   Щоб ефективно навчатися, необхідно раціонально планувати час і володіти прийомами, які допомагають краще засвоїти інформацію.

   Якщо ви перевантажені справами і нічого не встигаєте? Можливо маєте звичку зволікати до останньої миті або хапатися за все одночасно? Якщо хочете знизити рівень стресу і встигати робити більше навчіться розставляти пріоритети.

   Упорядкувати життя допоможе матриця Ейзенхауера. Вона має два параметри: "важливо" і "терміново".

   Важливо - справи, які допомагають досягти визначених цілей і здійснити місію. Згідно з принципом Парето, лише 20% справ дають 80% результату. Отже, можемо позбутися до 80% непотрібної роботи.

   Терміново - те, що неможливо відкласти на потім, що потребує негайного вирішення.

   Завдання: Потренуйтеся розставляти пріоритети за допомогою матриці Ейзенхауера. Протягом одного дня ретельно занотовуйте всі ваші справи і час, витрачений на них. Проаналізуйте кожну справу за критеріями "важливо" і "терміново" та запишіть її у відповідний квадрат матриці. Підрахуйте в якому квадраті ви провели найбільше часу.

                            Опрацювати параграф 16.  Завдання  на сторінці 122.

Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок         https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg

 Дата 20 лютого 2024 рік

 Тема:                                                       Контрольна робота

                                                                     Тестові завдання

   1. Самореалізація - це ...

           а) формування життєвих цінностей;           б) здатність людини пізнати себе;
           в) задоволення від насиченого подіями життя;

   2. Самооцінка - це ...

             а) впевненість у своїх силах;         б) обмеження волі і свободи дитини;
              в) критичне ставлення до самого себе;

   3. Емоційна саморегуляція - це ...

              а) задоволення від спілкування;            б) уміння і здатність володіти собою;
              в) певна психологічна рівновіага;

   4. Головне завдання рефреймінгу ...

           а) можливість поглянути на ситуацію по новому, визначити позитивне;
             
           б) вміння аналізувати ситуацію з власної точки зору;

            в) здатність людини до самоусвідомлення;

   5.  Визначте типові стилі навчання ...

            а) колективізм, порядність, ідентичність;

            б) психологічна рівновага, достатня самооцінка;

            в) "пірнальник",  "мрійник" ,  "логік";


   6. Що означає "характер" в перекладі з грецької мови ...

              а) "печатка",  "відбиток";

               б) "навіювання",   "цікавість"

              в) "самодостатність",  "уява".

   7. З даного переліку виберіть вченого, який досліджував цінності та їх вплив ...

            а) Уолт Кріт;        б) Майкл Доурн;      в) Даррел Франкен;

   8. До групи "Людина - природа" належать такі професії ...

            а) агроном;         б) програміст;            в) учитель;

   9. Яка емоція є найбільш деструктивною?

             а) емпатія;         б) страх;               в) гнів;

   10. Що слід робити напередодні іспиту?

             а) повторювати ключові моменти;            б) вчити до ранку;          в) добре виспатися;

   11. Ви навчаєтеся активно, якщо ...

           а) завжди очікуєте допомоги вчителя;            б) шукаєте додаткову інформацію;

   12. Що найбільше впливає на формування характеру?

              а) виховання;         б) спадкові чинники;          в) самовиховання;


Дата  21 травня 2024 рік                                       

Тема:                                                        Контрольна робота

                                       Тестові завдання:

   1. Здоров'я - це ...
       а) стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя;
       б) рівень духовного розвитку;
       в) задоволення від насиченого подіями життя;

   2. Розпорядок дня - це ...
       а) порушення прав дитини;
       б) обмеження волі і свободи дитини;
       в) виконання певних дій протягом дня в один і той же час;

   3. Якщо на промисловому підприємстві сталася аварія, то повідомляють ...
       а) сиреною цивільної оборони;
       б) не повідомляють взагалі;
       в) повідомляють через санстанцію;

   4. До складових здорового способу життя належить ...
       а) рухова активність, недосипання;
       б) здоровий сон, недоїдання;
       в) повноцінне харчування, здоровий сон, рухова активність;

   5. Що впливає на здоров'я людини ?
       а) спадковість, медицина, спосіб життя;
      б) настрій людини, її праця;
      в) зустріч з друзями і колегами;

   6. Харчова цінність продуктів, це -
      а) характеристика, що вказує на енергетичні властивості продукту;
      б) співвідношення білків, жирів, вуглеводів, що міститься в 100 г продукту;
      в) комплекс фізичних вправ різної складності;

   7. Раціональне харчування базується на принципах
      а) калорійність, наповнюваність;
      б) помірність, різноманітність, збалансованість;
      в) впорядкованість, небайдужість;

   8. Самореалізація, це -
      а) успішно навчитися;
     б) позитивно мислити;
     в) здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання;

   9. Самооцінка, це -
      а) позитивний зміст людських стосунків;
      б) як людина ставиться до себе і оцінює себе в різних сферах;
      в) фактор саморозвитку;

                                                        ПОЯСНІТЬ

   1. Як розшифровуються і що означають терміни ВІЛ, СНІД, ІПСШ ?
   2. Від чого залежить безпека людини ?
   3. Що об'єднує сфера національної безпеки ?
   4. Компоненти життєвого самовизначення.

                                                  Повторити параграфи 20 - 30.

  

    











Немає коментарів:

Дописати коментар