2022 - 2023 навчальний рік
Дистанційне навчання
Дата 2 вересня 2022 рік
ТЕМА: Феномен життя і здоров'я людини.
Пояснення: Усе живе народжується щоб жити, та лише людина здатна замислюватися над тим, що таке життя. Існує безліч його визначень: наукове, релігійне, філософське.
У біології життя визначається як активна форма існування матерії, характерною рисою якої є обмін речовин, самооновлення та самовідтворення. У фізиці життя розглядається як переважання процесів синтезу над процесами розпаду, а в хімії - як багатовимірна каталітична циклічна реакція.
ЗАВДАННЯ: Прочитайте Маніфест матері Терези малюнок 2 сторінка 1'2 підручника. Які три висловлювання, на вашу думку, є найбільш глибокими? Порівняйте свій вибір з вибором інших учнів. Доповніть маніфест своїми метафорами.
Показники життя
Тривалість людського життя - розглядають у трьох вимірах: тривалість життя людини як біологічного виду, тривалість життя окремого індивіда, середня тривалість життя людини в окремому суспільстві.
Рівень життя - передусім економічна категорія, яка характеризує доступність у середовищі проживання можливостей для задоволення матеріальних і духовних потреб людини.
Якість життя - категорія, що характеризує рівень задоволення життя. Вона поєднана не лише з матеріальним добробутом, а й з такими поняттями, як щастя, добробут, успіх, впливовість.
Опрацювати параграф 1 В робочий зошит запишіть показники життя.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 15 вересня 2022 рік
Тема: Життя як проект
Пояснення: Тільки людина вміє піднятися над собою як живою істотою і зробити предметом свого пізнання усе, в тому числі і саму себе. (Макс Шелер)
В чому унікальність людського життя?
Обмін інформацією між людьми відбувається за допомогою мови - системи абстрактних символів та знаків. Окрім спілкування, люди на відміну від тварин, користуються мовою для навчання і фіксування нових знань. Елементом свідомості людини є здатність до самоусвідомлення. Наприклад, цієї миті ви можете поглянути на себе наче збоку і побачити як читаєте ці рядки, подумати, чому ви це можете робити. Жодна тварина не здатна на таке. Ще одна відмінність людини від тварин у тому, що лдина має уяву. Завдяки уяві ви можете перенестись у майбутнє, побачити себе через багато років. Невід'ємним компонентом людської свідомості є совість - здатність формувати моральні обов'язки і здійснювати внутрішню цензуру.
Усе що ми робимо свідомо, творимо у два етапи. Спершу - проект (перше творіння), а згодом - реалізація (друге творіння). Якість другого творіння залежить від якості першого. Наприклад, коли люди будують дім, спершу уявляють його в цілому і продумують найменші деталі, відтак замовляють архітектурний проект і будівельні креслення. Усе це роблять ще для того, як на будівництві закладають фундамент. Якщо хтось захоче знехтувати першим творінням, то через вимушені перебудови дім обійдеться йому набагато дорожче, та й результат буде гіршим від очікуваного.
Чому важливо планувати своє життя?
Плануючи своє життя, уявляючи бажаний результат, ми робимо його емоційно значущим і налаштовуємо на нього свою підсвідомість. Відтепер вона буде на сторожі і полюватиме за всією важливою інформацією. Завдяки цьому ми не упустимо можливостей на шляху до здійснення своїх мрій. Цей факт підтверджено соціологічними дослідженнями.
Завдання: Ознайомтеся з даними дослідження на сторінці 19 підручника. Висловіть свою точку зору з даного факту.
Опрацювати параграф 2 Виконайте вправу на сторінці 26
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 21 вересня 2022 рік
Тема: Сучасне уявлення про здоров'я.
Пояснення: Що означає для тебе бути здоровим? Мабуть це вести здоровий спосіб життя, радіти зустрічі з друзями, відчувати душевний комфорт.
Сьогодні відомо, що здоров'я людини на 50% залежить від того, який спосіб життя вона веде. Учені також довели, що руйнування природи як середовища проживання - шлях до самознищення людства, у тому числі від хвороб. З огляду на це в другій половині ХХ століття, виник інший підхід до здоров'я - холістичний - що в перекладі з давньогрецької означає цілісний.
За холістичного підходу здоров'я розглядається не лише як відсутність хронічних хвороб, а набагато ширше - як стан повного фізичного, психологічного і соціального благополуччя. Здоров'я - це життєва енергія, натхнення і задоволення від насиченого подіями життя. Це здатність ставити цілі та досягати їх, максимально реалізовувати свій потенціал. Це свобода від болю, руйнівних пристрастей, егоїзму і духовного занепаду.
Завдання: Зверніться до результатів стартового завдання і за допомогою таблиці 1 "Холістична модель здоров'я", сторінка 28 у підручнику проаналізуйте, які ваші висловлювання є ознаками соціального благополуччя людини, а які характеризують психологічні (інтелектуальні, емоційні чи духовні) аспекти життя.
Фізичне благополуччя - це сукупність ознак, які характеризують рівень розвитку людського організму, функціональні можливості його органів і систем. Базовими показниками фізичного здоров'я є робота серця, стан імунної системи і здатність організму засвоювати кисень, від чого залежить можливість підтримання життя в організмі. До основних показників фізичного здоров'я також належить стан опорно - рухового апарату, серцево - судинної , нервової системи, шкіри, системи травлення, ендокринної системи та репродуктивної.
Опрацювати параграф 3 Виконайте вправу на сторінці 33
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 28 вересня 2022 рік
Тема: Чинники впливу на здоров'я.
Пояснення: Здоров'я оцінюється з трьома показниками. Перший - показник дитячої смертності. Другий - кількість робочих днів, пропущених через хворобу. Третій - середня тривалість життя.
Завдання: Проаналізуйте малюнок 8 у підручнику на сторінці 34 Що впливає на здоров'я населення. Для себе запам'ятайте, що вплив медицини на ці показники, за оцінками ВООЗ, не перевищує 10%, решта залежить від спадковості (20%), стану довкілля (19 %), а найбільше - 51 % - від нашого способу життя.
Навіть прихильники здорового способу життя не в змозі повністю компенсувати вплив несприятливих кліматичних умов, забрудненого повітря, підвищеного рівня шуму, радіації чи наслідків соціальних потрясінь. Сучасні медичні технології у діагностиці та лікуванні серцево - судинних захворювань, ВІЛ - інфекції допомагають багатьом людям жити довше і мати кращу якість життя. Існують технології очищення викидів промислових підприємств, що уможливлюють зниження рівня забруднення довкілля. Однак розвиток технологій може і негативно позначитися на здоров'ї. Механізми та автомати майже повністю звільнили людину від фізичної праці. Нині багато хто веде малорухливий спосіб життя: багато і довго сидить на роботі, користується транспортом замість того, щоб ходити пішки, удома відпочиває перед телевізором або грає в комп'ютерні ігри. Рівень фізичної активності таких людей дуже низький, і у них виникають проблеми зі здоров'ям.
Засоби масової інформації (ЗМІ) - телебачення, Інтернет, радіо, газети, журнали, друкована реклама - надають людині інформацію. Вони також відіграють вирішальну роль у формуванні громадської думки. На жаль, не вся поширена у ЗМІ інформація є достовірною. Так, реклама має на меті збільшення прибутків від продажу товарів, тому нерідко висвітлює лише його кращі якості та приховує недоліки.
Опрацювати параграф 4 Відповіді на запитання після параграфу
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 5 жовтня 2022 рік
Тема: Оцінка рівня фізичного здоров'я.
Пояснення: В житті ми завжди хочемо бути успішними. Щоб жити ми потребуємо їжі, води, мусимо рухатися, відпочивати і доглядати за своїм тілом. Інакше ризикуємо мати серйозні проблеми зі своїм здоров'ям, яке є основою психологічної рівноваги і високої якості нашого життя. Основними чинниками, що підтримують наше фізичне здоров'я, є особиста гігієна, відпочинок, раціональне харчування і рухова активність.
Завдання: Прочитайте інформацію на сторінках 44 - 46 підручника і виміряйте показники (Т1 - Т7). За допомогою таблиці 4, на сторінці 46 підрахуйте бали, оцініть свій результат на сторінці 47. Ва будуть потрібні секундомір, тонометр (прилад для вимірювання артеріального тиску), ваги, ростомір, рулетка. Зробіть відповідні висновки.
На практиці часто використовують спрощені методи експрес - оцінки, показниками яких є частота серцевих скорочень, артеріальний тиск, співвідношення зросту і ваги тіла, стаж регулярних оздоровчих тренувань, сила, спритність та інші показники тренованості, ефективність роботи імунної системи, наявність або відсутність хронічних захворювань.
Опрацювати параграф 5 Відповіді на запитання після параграфу
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 12 жовтня 2022 рік
Тема: Рухова активність
Пояснення: Рухова активність - це будь - які форми руху, коли організм використовує енергію. Це можуть бути заняття спортом (плаванням чи гімнастикою) або такі буденні справи, як прибирання, чи прогулка на свіжому повітрі.
Принципи рухової активності
1. Принцип індивідуальності - означає, що кожна людина має унікальні характеристики, які визначають її здатність адаптуватися до фізичних навантажень. Генетичні особливості, вік людини, стан її здоров'я впливають на інтенсивність обміну речовин, нервової та ендокринної регуляції. Така сама тренувальна програма може ідеально підходити одній людині і зовсім не підходити іншій.
2. Принцип систематичності - означає необхідність регулярних тренувань. У разі припинення або значного зменшення навантажень, здобутки, яких вдалося досягти, швидко втрачаються. Цей принцип породив популярний вислів: "Використовуй, або втрачай".
3. Принцип поступовості - означає потребу поступового збільшення навантажень. Нехтування цим принципом може привести до травми і втрати інтересу до занять.
Фізична активність робить нас сильними, наповнює енергією, покращує статуру, координацію рухів і швидкість реакції. Вона тренує м'язи, зміцнює кістки, стимулює обмін речовин, допомагає підтримувати ідеальну масу тіла, зменшує ризики виникнення захворювань. Регулярні тренування покращують показники роботи багатьох органів і систем органів.
Опрацювати параграф 6 Відповіді на запитання після параграфу
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Тема: Біологічні ритми і здоров'я.
Пояснення: Біологічні ритми (біоритми) - це ритмічні коливання процесів життєдіяльності, притаманні усім живим організмам. Вони є внутрішні і зовнішні.
Внутрішні біоритми - це дихальний або серцевий ритми, біоелектричні коливання мозку, циклічність процесів травлення, виділення.
Зовнішні біоритми - спричинені циклічними змінами таких параметрів навколишнього середовища, як освітленість, вологість, температура повітря, інтенсивність сонячної радіації. Це, наприклад, добовий, місячний і річний цикли.
Більшість зовнішніх біоритмів сформувалася в процесі еволюції, але деякі вважаються набутими, тобто сформованими під впливом культурних традицій чи способу життя людини. Це, наприклад, тижневий біоритм, робочий графік людини, її режим дня.
Завдання: Прочитайте інформацію на сторінці 57 у підручнику. Проаналізуйте, якою мірою ваш звичний спосіб життя враховує ритмічні процеси, що відбуваються в організмі. Користуючись пірамідою відпочинку, що на сторінці 59 у підручнику, складіть режим вашого робочого і вихідного дня.
Біоритми впливають на працездатність людини, її здатність до навчання і сприйняття інформації, пам'ять, творчі здібності, концентрацію, м'язову силу, швидкість реакції та настрій. Більш як 300 фізіологічних процесів в організмі людини підпорядковуються добовому ритму. Тому тим, хто прагне максимально використати свій потенціал, слід враховувати добові біоритми у своєму розпорядку дня. Самопочуття і працездатність людини змінюються і протягом тижня. Це тому, що існує семидобовий біологічний ритм, який синхронізується із соціальним ритмом. Загальною закономірністю такого ритму є поступове зростання працездатності з понеділка до четверга і різке зниження його у п'ятницю та суботу. Це треба враховувати в плануванні своєї діяльності.
Опрацювати параграф 7 Виконайте завдання на сторінці 60.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 2 листопада 2022 рік
Тема: Харчування і здоров'я. Принципи здорового харчування.
Пояснення: Здорове харчування забезпечує нормальний розвиток і життєдіяльність людини, сприяє профілактиці захворювань. Воно передбачає, що в організм регулярно, в необхідній кількості та в оптимальних співвідношеннях надходять усі необхідні йому поживні речовини - білки, жири, вуглеводи, вода, мінеральні речовини, вітаміни.
Завдання: Визначте, скільки ви споживаєте солі. Для цього знайдіть і Інтернеті потрібний Онлайн - калькулятор. Прочитайте поради, які допоможуть скоротити споживання солі. Поміркуйте, які поради є легкими для виконання, а яких дотримуватися складно.
Принципи здорового харчування
1. Харчуватися регулярно - означає вживати їжу 5 - 6 разів на день з інтервалом у 2 - години. Регулярне харчування покращує обмін речовин, позитивно позначається на роботі органів травлення і може сприяти зниженню ваги.
2. Контролювати розмір порцій - означає вживати їжу невеликими порціями - не більшими за розмір стиснутого кулака.
3. Обов'язково снідати - означає не пропускати ранкового прийому їжі. Вранці обмін речовин швидший, ніж удень та увечері, тому їжа швидко перетравлюється і забезпечує організм енергією, яка ефективно витрачається протягом дня.
4.Збільшити вживання фруктів і овочів - означає забезпечити організм вітамінами, мінеральними речовинами і клітковиною.
5. Збільшити споживання молочних продуктів - означає вживати достатню кількість молочних продуктів середньої і низької калорійності, обов'язково збагачувати свій раціон сиром твердих сортів з невисоким вмістом жирності.
6. Пити достатню кількість води - означає підтримувати нормальний водний баланс в організмі протягом певного періоду часу.
Опрацювати параграфи 9 - 10 Виконайте завдання на сторінці 76.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 9 листопада 2022 рік
Тема: Моніторинг фізичної форми. Види моніторингу.
Пояснення: Підтримання належного стану фізичного здоров'я передбачає постійний моніторинг - спостереження, контроль. Деякі параметри фізичного здоров'я потребують медичного моніторингу: профілактичних оглядів, флюрографічного та ультразвукового обстеження, аналізів. Інші показники можна контролювати самостійно, наприклад, стежити за температурою тіла, частотою пульсу, артеріальним тиском.
Дуже важливо протягом всього життя контролювати масу свого тіла і фізичну форму. Яка маса тіла є нормальною? Однозначної відповіді на це запитання немає. Все залежить від зросту, віку, типу статури і складу тіла людини. Якщо порівняти треновану спортсменку та її нетреновану ровесницю зростом 165 сантиметрів, то вага 65 кілограмів для першої буде нормальною, а для другої - зайвою, оскільки м'язова тканина приблизно втричі важча за жирову.
Завдання: Виміряйте показники (Т1 - Т5), як показано на малюнках 19 - 20 у підручнику на сторінці 81. За допомогою таблиці 6. оцініть свої результати і запишіть їх до зошита. Порівняйте отримані показники з минулорічними. Зробіть відповідні висновки.
Хочете схуднути? Робіть це поступово. Оптимальним є зменшення ваги на 0,5 кг. на тиждень. Тривалий успіх залежить від набуття нових харчових звичок у поєднанні з помірною руховою активністю. Уникайте занадто суворих дієт, вони спричиняють "ефект маятника": після різкого зниження ваги людина швидко набирає втрачені кілограми і ще на додачу зайві.
Опрацювати параграф 11. Виконайте завдання на сторінці 84.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 16 листопада 2022 рік
Тема: Контрольна робота
Тестові завдання
1. Якими показниками прийнято характеризувати життя?
а) тривалість, рівень, якість; б) задоволення, довговічність; в) доступність, успішність;
2. Спосіб життя, це -
а) потреба в спілкуванні; б) задоволення потреб; в) сукупність типових для людини видів життєдіяльності;
3. Що означає сформувати життєву позицію?
а) виробити традиційні правила життя; б) замислитися над своїм призначенням, обрати цінності; в) бути завжди попереду всіх;
4. Що є ознаками психічного благополуччя?
а) добре фізичне самопочуття; б) здатність ефективно спілкуватися; в) інтелектуальне, емоційне і духовне задоволення;
5. Що найбільше впливає на здоров'я населення?
а) довкілля; б) спадковість; в) медицина; г) спосіб життя;
6. З даного переліку виберіть три принципи рухової активності
а) задоволення, успіх, потреба;
б) індивідуальність, систематичність; поступовість; в) витривалість, сила, спритність;
7. Біологічні ритми, це -
а) специфічні внутрішні ритми; б) наявність зовнішніх факторів;
в) ритмічні коливання процесів життєдіяльності і живих організмів;
8. Чи підпорядковується відпочинок біологічним ритмам?
а) так; б) ні; в) частково;
9. Принцип здорового харчування, це -
а) регулярність, калорійність, помірність; б) дефіцит поживних речовин;
в) наявність дієтичної їжі;
10. Яка основна функція вуглеводів?
а) постачання кисню організму; б) постачання енергії організму;
в) покращання смакових якостей продуктів;
Поясніть
1. В чому унікальність людського життя?
2. Як ти оцінюєш для себе психологічне благополуччя?
Тести виконати в робочому зошиті і надіслати мені на перевірку
Дата 23 листопада 2022 рік
Тема: Самореалізація у підлітковому віці.
Пояснення: Самореалізація - це здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання. Кожна людина має потребу в самореалізації, однак не всі усвідомлюють її значення. Автор теорії потреб А. Маслоу вважав, що люди часто відмовляються від можливостей самореалізації і тому не такі щасливі, якими могли б бути, адже якість нашого життя безпосередньо пов'язана із задоволенням вищих потреб, у тому числі й потреби у самореалізації.
Завдання: Прочитайте притчу "Божественний дух". Поміркуйте, які скарби заховано в глибинах людських сердець. Візьміть аркуш паперу і обведіть на ньому кольоровими фломастерами свої долоні. Запишіть на них те, що вважаєте божественним даром: ваші риси, здібності і таланти.
Підлітковий вік нерідко розглядають лише як підготовку до дорослого життя. Однак це хибний погляд. Як і кожен етап людського життя, юність має самостійну цінність і виконує особливу місію. У цей період формуються життєві очікування і світогляд людини, система її цінностей і характер, відбуваються процеси самопізнання і самовизначення. Перевага юності в тому, що вона не обмежує людину передчасно, а, навпаки, дає змогу максимально розширити горизонти бачення та оцінити всі наявні можливості, перш ніж усвідомити своє покликання.
Опрацювати параграф 12. сторінки 88 - 90.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 30 листопада 2022 рік
Тема: Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.
Пояснення: Пізнати себе - непросте завдання. До певного віку це взагалі неможливо. Для дитини існує лише навколишній світ, і в ньому вона шукає причини всього, що відчуває.
Відкриття свого внутрішнього світу є головним психологічним надбанням юності. У підлітковому віці активно розвивається самосвідомість, з'являється бажання зрозуміти себе, пізнати свою схожість з іншими і відмінність від них, усвідомити ознаки своєї унікальності та неповторності, збагнути своє покликання.
Самопізнання у підлітковому віці зосереджене на пошуку відповідей на запитання про себе самого: "Хто я?", "Який Я?" Діти в такому віці повинні проявляти інтереси, уподобання, проявляти здібності і таланти, можливості та обмеження, визначати мету і складати плани на майбутнє. Таке формування особистості відбувається в процесі взаємодії з іншими людьми. Спілкуючись з друзями, порівнюючи себе з ними, прислухаючись до внутрішнього голосу, ви поступово звикаєте до життя в соціумі.
Завдання: Складіть концептуальну карту своєї особистості за зразком, наведеним у підручнику на малюнку 25. Визначте свої цілі, плани, цінності, інтереси, уподобання, риси характеру, можливості та досягнення.
Важливим інструментом самопізнання і самооцінки є оцінювання свого психологічного потенціалу за такими складовими:
- інтелектуальність (здатність шукати і обробляти інформацію, уміння читати, обговорювати, спостерігати, аналізувати, критично і творчо мислити, робити висновки, приймати рішення;
- самоконтроль (здатність контролювати свою поведінку, керувати емоціями та стресом;
- соціальна компетентність (вміння налагоджувати контакти, підтримувати здорові стосунки, бути приємним у спілкуванні, працювати в команді;
Опрацювати параграф 12. сторінки 90 - 94.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 7 грудня 2022 рік
Тема: Поняття життєвого самовизначення, його складові.
Пояснення: Життєве самовизначення є головним завданням підліткового віку, важливою умовою подальшого розвитку та самореалізації. Самореалізація має кілька важливих складових.
Завдання: Розгляньте малюнок 27. на сторінці 95. в підручнику Компоненти життєвого самовизначення. Зверніть увагу на те, що є 4 сфери самовизначення: особистісне, соціальне, професійне, сімейне. Всі вони між собою тісно пов'язані.
У процесі життєвого самовизначення людина усвідомлює не лише те, чого хоче досягти в майбутньому, а й те, які кроки треба зробити на цьому шляху. Отже, це не лише мрії про майбутнє, а й формування стійких прагнень і щоденні зусилля для їх реалізації.
У процесі життєвого самовизначення вам допоможуть такі поради:
- Стався до свого життя як до унікального і дуже відповідального шансу реалізувати себе;
- Не зациклюйтесь передчасно на чомусь одному, дайте простір своїй уяві, приміряйте різні соціальні ролі та розвивайте необхідні для їх виконання життєві навички;
- Завжди намагайтеся брати на себе відповідальність за те, що відбувається у вашому житті, не перекладайте її на інших людей, не покладайтеся на обставини;
- Плануючи віддалене майбутнє, завжди запитуйте себе: "А що я можу зробити для цього вже сьогодні?"
Опрацювати параграф 13. сторінки 95 - 96.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 14 грудня 2022 рік
Тема: Критерії та мотиви для вибору професії. Профорієнтація.
Пояснення: Обрати за покликом душі професію - важлива мета в житті кожної молодої людини. Григорій Сковорода розмірковував не лише про щастя окремої людини: коли кожен займається спорідненою працею, бо всі - від хлібороба до полководця - робитимуть свою справу творчо, професійно і з задоволенням.
Мотиви для вибору професії
- Професія відкриває перспективу стати публічною особою, прославитися;
- Це можливість продовжити сімейну традицію;
- Дає змогу продовжити навчання зі своїми друзями;
- Можливість все життя служити людям;
- Забезпечує достойну заробітну плату;
- Має велике значення для країни та людства;
- Легкість працевлаштування ( "Без роботи не залишусь" ).
- Перспективність, можливість кар'єрного зростання;
- Дає змогу виявити свої здібності та особистісні якості;
- Уможливлює спілкування з людьми;
- Збагачує знаннями, розвиває інтелект;
- Допомагає підтримувати добру фізичну форму;
- Різноманітна за змістом робота;
- Творча робота, є можливість робити відкриття;
Завдання: Якщо вас зацікавила якась професія, попросіть розповісти про неї більше, влаштувати екскурсію чи коротке стажування. Також дізнайтеся більше про цю професію з інших джерел. Це допоможе визначитися, чи підходить вам така робота. Ознайомтеся з нинішньою ситуацією на ринку праці, запитайте, які професії мають найбільший попит на майбутнє.
Який варіант професійного самовизначення, можна вважати вдалим? Той, що відповідає формулі: "Хочу", "Можу", "Треба". Проведіть дослідження.
Опрацювати параграф 13. сторінки 96 - 100. Повідомлення
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 21 грудня 2022 рік
Тема: Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій.
Пояснення: На сучасному ринку праці емоційна компетентність цінується навіть більше, ніж інтелектуальна, тому що емоційно компетентна людина:
- психологічно врівноважена і здатна зберігати спокій у складних обставинах;
- добре організована, вміє уникати емоційного вигорання навіть за напруженого дня;
- розуміє почуття інших людей, ефективно працює в команді;
- здатна до самомотивації;
- може бути лідером, надихати інших і заохочувати;
Усе, що відбувається в нашому житті, ми спочатку оцінюємо емоційно, а потім раціонально. Іноді наша реакція випереджає думку, і ми діємо майже рефлекторно, зокрема коли виникає несподівана загроза нашому життю. У таких випадках швидка реакція корисна - може навіть врятувати від небезпеки. Однак часто вона неадекватна, і ми розуміємо, що так не слід було чинити. Такі дії можуть мати небажані наслідки - конфлікт, зіпсовані стосунки.
Найчастіше ми знаємо, які емоції відчуваємо і з якої причини. Та часом бувають різкі зміни настрою без видимих причин, іноді відчуваємо змішані емоції (наприклад, радість за друга і водночас легку заздрість). Точне розуміння того, що і чому ми відчуваємо, є важливою складовою ефективної саморегуляції.
Завдання: Прочитайте інформацію про окремі види емоцій на сторінці 103 - 105. Визначте, які з них позитивно впливають на стан людини. Які викликають страх і занепокоєння? Як це впливає на загальний рівень життя людини?
Природа емоцій складна. Емоції - це мова нашої підсвідомості. Якщо нічого не загрожує життю або немає конфлікту між нашими думками і діями, з одного боку, та цінностями, переконаннями і звичками - з іншого, ми почуваємося спокійно, врівноважено. А коли виникає загроза і ми діємо всупереч своїй підсвідомості, то відчуваємо емоції (від легкого душевного дискомфорту до афекту - дуже сильних і руйнівних емоцій.
Опрацювати параграф 14. сторінки 101 - 105.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 11 січня 2023 рік
Тема: Саморегуляція і методи самоконтролю.
Пояснення: Кожен із нас є володарем унікального світу - нашого внутрішнього світу. Ми самі творимо його і самі встановлюємо там порядки. Тому лише ми відповідальні за те, що відбувається в ньому. Кожен володар цього світу має багато підданих, серед яких - найрізноманітніші думки та емоції. На жаль, він не завжди вправно керує ними, інколи сам потрапляє під владу своїх підданих (наприклад, песимістичних думок чи емоцій). Страх змушує відмовлятися від нових можливостей, образа - уникати спілкування, гнів - руйнувати стосунки, а почуття провини не дає рухатися вперед.
Щоб не стати рабом своїх емоцій, не робити під їхнім впливом того, про що потім шкодуватимеш, треба навчитися не лише розпізнавати їх, а й керувати ними.
Усе, що відбувається з нами в житті, збагачує нас неоціненним досвідом. Щоб зберегти в пам'яті приємні емоції, черпати в них силу і натхнення, спробуйте такий метод, як асоціація. Наприклад, згадуючи радісну подію, уявіть свої емоції, налаштуйтеся на позитив. У житті трапляються і неприємні моменти, що викликають негативні емоції: надовго вибивають з колії, змушують страждати. Іноді вони бувають такими сильними, що не дають змоги проаналізувати ситуацію, адже навіть спогад про неї є дуже болісним.
Для послаблення емоцій можна використати здатність людини до самоусвідомлення - уміння уявно відсторонитися, побачити ситуацію і себе збоку, з позиції стороннього спостерігача. У такому разі переживання стають не такими гострими, і ми вже здатні проаналізувати ситуацію.
Завдання: Прокоментуй явище дисоціації на прикладі вправи "Найкращий друг" Її ідея полягає в тому, що ми часто судимо себе набагато суворіше, ніж інших людей. Для об'єктивної оцінки даної ситуації уявіть, що це сталося не з вами, а з вашим найкращим другом. Запитайте себе: Чи сказав би я своєму другові те, що кажу собі? Яку пораду я міг би йому дати?
Існує дивовижний інструмент емоційної саморегуляції - рефреймінг, що в перекладі з англійської означає "переобрамлення" або "зміна рамки" Головне завдання рефреймінгу - дати людині змогу по новому поглянути на ситуацію, побачити в ній щось позитивне. Наприклад, попереду у вас іспити. Багато хто з вас сприймає їх як проблему, але ви можете зробити просту річ - замість слова "проблема"вжити слово "можливості" І одразу все зміниться. Якщо думати про іспити як про проблему, це пригнічує, породжує сумніви у спроможності її розв'язання. А коли міркувати про можливості, які відкривають перед вами іспити, це справді надихає.
Опрацювати параграф 14. сторінки 105 - 108. Завдання на сторінці 106.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 18 січня 2023 рік
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 25 січня 2023 рік
"Логік" - робить лише те, що має сенс, аналізує причини подій, ставить запитання, організований, любить вирішувати складні завдання, цінує досконалість (перфекціоніст). Має свої переваги: аналітичне і критичне мислення, організаторські здібності, схильність до точних наук, юриспруденції, уміє сам розв'язувати проблеми. Має свої резерви розвитку: уява і креативність, чутливість до відмінностей між людьми і чужої думки, уміння співпрацювати з іншими, уміння керувати стресами.
"Мандрівник" - в усьому шукає цікавинку, любить бачити цілісну картину, потроху обізнаний у багатьох сферах, захоплюється деталями, але не завжди вивчає їх, має труднощі з визначенням найважливішого. Має свої переваги: сильна мотивація і зацікавлення процесом навчання, має великий обсяг знань, може бачити і вивчати зв'язки між речами, креативний і винахідливий. Має свої резерви розвитку: постановка цілей, визначення пріоритетів, аналітичне і критичне мислення, класифікація і відбір, редакторські навички, вміння та деталі.
Опрацювати параграф 15 на сторінці 114.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Опрацювати параграф 16. Завдання на сторінці 122.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Опрацювати параграф 19. Завдання на сторінці 138.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Опрацювати параграфи 17, 18. Аналіз схеми на сторінці 136.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Завдання: Робота з підручником стр. 152. Проаналізуйте принципи формування здорових стосунків що описує формула трьох " К "
Здорові стосунки = Кооперація + Комунікація + Компроміс.
Стосунки з однолітками.
Коментар: Підлітки люблять спілкуватися з однолітками. За підрахунками психологів, вони витрачають на це третину всього часу. І це не дивно, адже саме у спілкуванні з приятелями підлітки набувають важливого емоційного досвіду і задовольняють свої потреби у безпеці, повазі та інше.
Спілкування з однолітками - одне з головних джерел інформації для підлітків. Поширеними темами для обговорення є новини музики і спорту, книжки і фільми, стосунки з протилежною статтю.
Що таке цінність родини.
Підлітки які вважають своїх рідних значущими для них людьми, є морально стійкішими.
Сім'я, в якій між дітьми і батьками відсутнє взаємопорозуміння не є щасливою. Слід уміти домовитися, пояснити і толерантно відстояти свою точку зору. При цьому вкрай важливо бути тактовним і нікого не образити своєю поведінкою. Але не можливо уявити завжди і у всьому ідеальну сім'ю. Що думаєте ви з цього приводу.
Родинні цінності:
Від родини насамперед залежать здоров'я і розвиток дітей. У ній задовольняються всі базові потреби - фізіологічні, соціальні й духовні.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Пояснення: Що таке репродуктивне здоров'я?
Репродуктивне здоров'я - це стан повного фізичного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань репродуктивної системи і порушення її функцій.
Чинники впливу на репродуктивне здоров'я
Ранній початок статевого життя, погана інформованість про методи контрацепції, небажані вагітності - усе це завдає непоправної шкоди здоров'ю, зокрема і репродуктивному. До факторів, що впливають на стан репродуктивного здоров'я молоді, слід віднести: негативний рівень загальної та репродуктивної культури населення; високий рівень штучного переривання вагітності; соціальна реклама, традиції в родині.
Стан репродуктивного здоров'я в Україні
Стан репродуктивного здоров'я населення оцінюють за показниками народжуваності, захворюваності і смертності породіль та немовлят, поширення інфекцій, що передаються статевим шляхом. Наприкінці ХХ століття в Україні спостерігався спалах ІПСШ, різко збільшилась кількість абортів і пов'язаних з ними проблем репродуктивного здоров'я.
Упровадження інноваційних технологій у медицині дало змогу вдвічі зменшити кількість ускладнених пологів. Це позитивно вплинуло на здоров'я новонароджених, захворюваність немовлят у пологових будинках знизилась на третину
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Тема: Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я.
Профілактика вроджених вад.
Пояснення: Що ви знаєте про вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я, вроджені вади немовлят?
Психоактивні речовини - загальне поняття, що об'єднує такі категорії, як наркотичні засоби, психотропні речовини, їх аналоги. До них належать алкоголь, тютюн, наркотики, психотропні препарати. Вживання психоактивних речовин викликає формування фізичної або психічної залежності від них. Тютюн, алкоголь і наркотики негативно впливають на всі складові репродуктивного здороая чоловіка та жінки. Вживання психоактивних речовин спричиняє затримкуфізичного і психологічного розвитку плода.
Вроджені вади розвитку - це такі структурні порушення, які виникають до народження, виявляються відразу, або через певний період після народження і зумовлюють порушення функцій органа. Наприклад, циклопія, додаткова нирка, незвичне розміщення органа.
10 правил профілактики вроджених вад.
1. Кожна жінка і чоловік, що досягли статевої зрілості, можуть стати матір'ю і батьком.
2. Найкраще, коли вагітність є запланованою.
3. До пологове обстеження - надійна гарантія здорової вагітності та важлива складова профілактики вроджених вад.
4. Важливо, щоб кожна жінка зробила щеплення від краснухи щонайменше за 2 - 3 місяці до запланованої вагітності, ідеально - в підлітковому віці.
5. Вживати ліки під час вагітності можна лише за призначенням лікаря.
6. Алкогольні напої шкодять вагітності та майбутній дитині.
7. Не куріть і не дихайте тютюновим димом під час вагітності.
8. Харчуйтеся повноцінно, вживайте необхідну кількість овочів і фруктів.
9. Якщо на робочому місці жінки існують ризики для здоров'я, треба змінити умови праці.
10. Вагітні жінки та їх рідні повинні знати симптоми важливих відхилень від норми під час вагітності, а також те, куди звернутися в разі появи цих симптомів.
Опрацювати параграф 24. Аналіз малюнку 45 на сторінці 168.
Тема: Епідемія ВІЛ - інфекції, СНІДу: загроза людині. Умови і шляхи інфікування.
Формула індивідуального захисту.
Пояснення: ВІЛ можна виділити з усіх рідин організму: плазми крові, спинномозкової рідини, сльози, слини, материнського молока. Але не всі ці рідини можуть переносити інфекцію, бо концентрація ВІЛ у них різна. Реально інфікованими (а значить, здатними до розповсюдження вірусу) є рідини статевих залоз і органів.
Для того щоб відбулось зараження, потрібно, щоб рідина однієї (інфікованої) людини потрапила в організм іншої. Так, найбільша концентрація ВІЛ у крові, статевих рідинах і грудному молоці. А щоб відбулось зараження через слину, потрібно 4 літри рідини - така низька концентрація вірусу.
Шляхи передачі ВІЛ
1. ВІЛ передається через кров - людина може бути інфікована під час переливання крові, або пересадки донорських органів. Щоб запобігти цьому на державному рівні здійснюють тестування донорської крові та органів.
2. ВІЛ передається через незахищені статеві контакти - більшість людей у світі інфікувалися через незахищені статеві контакти.
3. ВІЛ передається від ВІЛ- інфікованої матері до дитини - діти, народжені ВІЛ-інфікованими жінками, можуть заразитися під час вагітності чи пологів. Імовірність інфікування - 30%. ВІЛ - позитивним жінкам рекомендують пройти курс профілактичного лікування, яке знижує ризик інфікування дитини.
Важливо пам'ятати, що ВІЛ- інфіковані люди можуть:
- не мати жодних симптомів захворювання протягом багатьох років;
- добре почуватися і мати здоровий вигляд;
- активно рухатись, працювати, мати нормальний апетит;
- боротися з інфекціями, наприклад, хворіти на грип і швидко одужувати;
- не знати, що вони інфіковані та інфікувати інших людей;
Опрацювати параграф 24. сторінки 169 - 170. Повідомлення
Дата 12 квітня 2023 рік
Тема: Законодавство України в сфері протидії епідемії ВІЛ- інфекції
Пояснення: Ефективні заходи боротьби з епідемією ВІЛ\СНІДу ґрунтуються на визнанні й захисті прав людини на рівні держави. Коли права людини захищено, інфікується менше людей, а ВІЛ- позитивні та їх родини легше долають труднощі, пов'язані з хворобою.
Україна має прогресивне законодавство у сфері протидії епідемії. Воно гарантує право на добровільне тестування на ВІЛ- інфекцію, збереження лікарської таємниці, соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ. Проблема в тому, що іноді положення цього законодавства порушують, або бракує коштів для їх реалізації
Стаття 4. Держава гарантує забезпечення:
1. Пріоритетності в профілактиці поширення ВІЛ- інфекції інформаційно - роз'яснювальної роботи з населенням щодо принципів здорового та морального способу життя, духовних цінностей і відповідальної поведінки у сфері сексуальних стосунків
2. Пропаганда здорового способу життя. Доступності та належної якості тестування з метою виявлення ВІЛ- інфекції, в тому числі анонімного, з наданням попередньої та подальшої консультативної допомоги, а також забезпечення безпеки тестування для обстежуваної особи та персоналу, який його проводить.
3. Регулярного інформування населення, у тому числі через засоби масової інформації, про причини зараження та шляхи передачі ВІЛ - інфекції, важливість здорового та морального способу життя для запобігання зараження.
4. Включення питання щодо профілактики ВІЛ- інфекції, здорового та морального способу життя, духовних цінностей, відповідальної поведінки у сфері сексуальних стосунків, традиційних сімейних цінностей, лікування, догляду та підтримки людей, які живуть з ВІЛ, та їх близьких, а також щодо неприпустимості дискримінації таких людей та необхідності формування толерантного ставлення до них до відповідних навчальних програм для середніх, професійно - технічних та вищих навчальних закладів.
Опрацювати параграф 25. Завдання на сторінці 179.
Дата 19 квітня 2023 рік
Тема: Значення моральних цінностей для профілактики ВІЛ - інфікування і
протидії дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.
Пояснення: Як свідчить досвід, епідемія ВІЛ\СНІДу здатна пробуджувати найгірші і найкращі людські якості. Найгірші якості виявляються тоді, коли ВІЛ - позитивні люди стають жертвами стигми і дискримінації з боку рідних, друзів, знайомих, сусідів, лікарів, учителів та державних службовців. А найкращі - коли люди об'єднуються для боротьби з бездіяльністю уряду чи окремих осіб для надання допомоги і догляду за тими хто живе з ВІЛ.
Важливо збагнути, що епідемію можна подолати лише об'єднаними зусиллями міжнародної спільноти, урядів усіх країн світу, державних установ, бізнесу, громадських організацій, кожної місцевої громади, родини і кожної людини незалежно від її ВІЛ - статусу.
На долю вашого покоління випало серйозне випробовування - створити сім'ю і виховати дітей в умовах епідемії ВІЛ\СНІДу. Попередні покоління людства не знали подібних загроз. Але те, що найбільше цінувалось у всі часи - дошлюбна цнотливість і подружня вірність - допоможе і вам. Адже це найкращий захист від ВІЛ. Як і золоте правило моральності: "Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе". Воно надасть сили протидіяти дискримінації та підтримувати людей, які цього потребують.
Україна має прогресивне законодавство у сфері протидії епідемії ВІЛ\СНІДу. Проблема в тому, що іноді положення цього законодавства порушують, або бракує коштів для їх реалізації. Стигма і дискримінація ВІЛ - позитивних людей порушує їх права у сфері охорони здоров'я., праці, освіти, послаблює зусилля, спрямовані на боротьбу з епідемією, перешкоджає ефективній профілактиці. Одвічні моральні цінності зменшують уразливість молоді в умовах епідемії та сприяють захисту прав людей, які живуть з ВІЛ.
Опрацювати параграф 26. Підготувати повідомлення
Тема: Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки
Пояснення: Потреба в безпеці належить до базисних, першочергових потреб людей і соціальних спільнот. Потребу в безпеці неможливо повністю задовольнити, оскільки загрози безпеці існують постійно. У мирних умовах цінність безпеки відходить на другий план і не актуалізується. Соціальні потрясіння, лиха, війни, терористичні акти загострюють її значення, виводять її на перше місце.
Для вироблення і прийняття протидіючих заходів необхідно усвідомити класифікацію видів загроз. Одним із критеріїв класифікації є місце, звідки виходить загроза. Згідно з цим критерієм можна виділити внутрішні й зовнішні загрози. Також вирізняють загрози: військові, кримінальні, інформаційні, епідеміологічного характеру, соціального характеру, у сфері транспорту, глобальні, тероризм, природного характеру, техногенні.
Безпека - це відсутність загроз життєво важливим інтересам людини: її життю, здоров'ю, і добробуту. Безпека, належить до базових людських потреб і є потребою дефіциту. Це означає, що доки людина не почувається безпечно, вона не може належним чином дбати про потреби вищого порядку - соціальні та духовні.
Найвищою потребою людини є духовний розвиток, що спонукає її дбати не лише про безпеку свою та близьких, а й про безпеку наступних поколінь і всього живого на Землі. Індивідуальний рівень безпеки залежить від самої людини: як вона вміє передбачати небезпеки та уникати їх, раціонально діяти в небезпечній ситуації, від її характеру та особистих якостей
Загальним показником рівня безпеки в суспільстві є середня тривалість життя. У процесі розвитку цивілізації цей показник невпинно зростав.
Рівні безпеки
В усі часи батьки, вчителі навчали дітей особистої безпеки: як уникати небезпек, вести здоровий спосіб життя, як правильно поводитися в екстремальних ситуаціях, надавати домедичну допомогу. Дехто може подумати, що цього достатньо, що світ не змінився. Виникли нові небезпеки, пов'язані з наслідками техногенного характеру, але і створено служби, які допомагають людям в нових умовах, тому наше життя стає безпечнішим.
Однак нині людство вступило в нову епоху свого розвитку. Тепер безпека кожного залежить не лише від його поведінки, а й від рівня безпеки суспільства.
Майже всі життєві ситуації пов'язані з ризиками. Найважливішим для особистої безпеки є вміння адекватно оцінювати ризики.
- низький ризик ( їздити на велосипеді у парку в шоломі );
- середній ризик;
- високий ризик ( їздити на велосипеді без шолома на швидкісній автомагістралі );
Тема: Глобальні загрози, породжені діяльністю людини.
Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки як складова
формування здорового способу життя.
Пояснення: Що таке глобальні загрози?
Досягнення цивілізації, що забезпечили людям високий рівень комфорту, на жаль, породили і нові загрози. У ХХІ столітті масштаби цих загроз зростають через збільшення чисельності населення Землі, вичерпання запасів природних ресурсів, порушення стійкості біосфери, накопичення арсеналів зброї масового знищення. Деякі з цих загроз ставлять під питання існування людини як біологічного виду. Єдина можливість збереження людства - навчитися впливати на причини цих загроз, а не лише боротися з наслідками.
Як відбувається порушення стійкості біосфери?
Біосфера має певну стійкість - здатна відновлюватись після несприятливих "збурень": падіння метеоритів, виверження вулканів. Цю стійкість підтримує безліч видів живих організмів, сформованих протягом тривалого часу формування Землі. Кожен з цих видів має свою екологічну нішу і виконує важливу роль для підтримання біосферної стійкості. Лише людина, життєдіяльність якої спрямована на безконтрольне споживання і забезпечення власного комфорту, є загрозою для біосфери.
Науково - технічна революція дає змогу людям діяти з розмахом: видобувати гори корисних копалин, спалювати гігантські обсяги палива, перегороджувати могутні ріки, осушувати величезні масиви боліт, зрошувати сухі степи. Тільки переживши не одну екологічну катастрофу, вона почала розуміти, що всі елементи біосфери - рельєф, грунти, поверхневі і підземні води, рослинний і тваринний світ - тісно взаємопов'язані між собою.
Космічні небезпеки
Дослідження наслідків ядерної зими наштовхнули вчених на думку про можливість подібної загрози від зіткнення Землі з великим астероїдом. Було підраховано, що її зіткнення з небесним тілом, яке має 3 км. у діаметрі, аналогічне одночасному вибуху всіх накопичених на Землі ядерних арсеналів. Людству час замислитись, як запобігти можливій катастрофі. Рівень сучасних технологій дає змогу вести підготовку до боротьби з космічними загрозами. Йдеться про створення Системи протиастероїдного захисту Землі (СПЗЗ). На думку вчених, вона має складатися з космічних пунктів спостереження, систем наведення і засобів ураження.
Загроза ядерного конфлікту
Збройні конфлікти супроводжують усю історію цивілізації. За останні 5000 років у них загинуло більш як 5 мільярдів людей. У війнах завжди перемагали ті, хто володів найсучаснішою зброєю. Результат Другої світової війни також залежав від того, чи встигне Адольф Гітлер створити атомну бомбу. Якби його плани здійснилися, результат війни міг бути іншим. Відтоді розпочалась гонка озброєнь. За кілька десятиліть ядерні держави накопичили арсенали, що налічують десятки тисяч атомних зарядів, і ракети, здатні донести ці заряди в будь - яку точку планети. Наслідки одного ядерного вибуху жахливі, але локальні; тепловий удар, повітряна ударна хвиля, пожежі, радіація. Однак низка таких вибухів може спричинити глобальну загрозу існуванню життя на Землі.
Опрацювати параграф 28. Завдання на сторінці 201.
Тема: Безпека людини: економічна, продовольча, екологічна, особиста.
Створення безпечних умов життєдіяльності.
Пояснення: В умовах сучасного суспільства питання безпеки життєдіяльності різко загострилися і прийняли характерні риси проблеми виживання людини: залишитися в живих, залишитися неушкодженим, зберегти себе від загибелі в різних життєвих ситуаціях. Збільшується кількість різного роду катастроф, як природного так і техногенного характеру. Причому багато катастроф пов'язані з діяльністю людини і шкодять її здоров'ю.
Сьогодні безпека людини і довкілля тісно пов'язані. Давайте проаналізуємо:
Життєдіяльність - це функції людини, що забезпечують умови для її існування.
Безпека - це стан довкілля, за якого з певною ймовірністю виключено спричинення шкоди людині.
Довкілля - це середовище існування, що впливає на здоров'я людини через матеріальні чинники: фізичні, хімічні, біологічні, психічні.
З небезпеками людина стикалася з моменту свого народження., але тепер до природних небезпек долучилися ті, що пов'язані з технікою, тобто техногенні. Виділяють декілька сфер національної безпеки: економічна, продовольча, військова, екологічна, інформаційна. Особливого значення набула сьогодні остання.
Масштаби інформаційних впливів і швидкість формування громадської думки увесь час зростають. Нині завдяки впровадженню новітніх інформаційних технологій (супутникового зв'язку, телебачення, Інтернету) інформаційні поля окремих спільнот зливаються в гігантський інформаційний простір людства, що діє в режимі реального часу. Це означає, що інформація про будь - які важливі події стає миттєво доступною всьому світові. Наявність глобального інформаційного простору - дуже позитивне явище, що сприяє взаємному збагаченню культур, посиленню зв'язків між народами.
Економічна безпека - це здатність держави задовільнити потреби суспільства в необхідних товарах та послугах і створювати умови для сталого розвитку економіки в майбутньому. Нині економічній безпеці України загрожують застарілі технології, корупція, економічні злочини, низька ефективність державного управління економікою, політична нестабільтність та недостатні обсяги інвестицій.
Важливою складовою економічної безпеки є продовольча безпека. Населення світу стрімко зростає, а отже, зростає й виробництво продовольства, однак не так стрімко. Рівень продовольчої безпеки впливає на рівень соціального, політичного та економічного спокою в державі. Забезпеченість продуктами харчування залежить від багатьох чинників.
Кожна людина повинна передбачати небезпеки і готуватися до них заздалегідь, бути готовою протистояти будь - якій небезпеці і виконувати основні правила безпеки:
- передбачати, розпізнавати небезпеки і по можливості уникати їх;
- знати небезпеки довколо нас і власні можливості їх подолання;
- у разі необхідності діяти швидко і грамотно, виконуючи правила зі збереження свого власного життя і життя оточуючих людей. Запам'ятайте це.
Опрацювати параграф 29. Завдання на сторінці 206.
Тема: Міжнародне екологічне право. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку.
Пояснення: Створення атомної зброї, нарощування ядерних потенціалів, демографічний вибух, безконтрольне зростання матеріального виробництва і споживання перетворили людство на найбільшу геологічну силу, що загрожує вичерпанням природних ресурсів, порушенням природних балансів, руйнуванням екосистем. Усвідомивши глобальні небезпеки, світова спільнота робить кроки на шляху до сталого розвитку, який не позбавляє людство майбутнього.
Тема: Контрольна робота
Тестові завдання:
1. Здоров'я - це ...
а) стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя;
б) рівень духовного розвитку;
в) задоволення від насиченого подіями життя;
2. Розпорядок дня - це ...
а) порушення прав дитини;
б) обмеження волі і свободи дитини;
в) виконання певних дій протягом дня в один і той же час;
3. Якщо на промисловому підприємстві сталася аварія, то повідомляють ...
а) сиреною цивільної оборони;
б) не повідомляють взагалі;
в) повідомляють через санстанцію;
4. До складових здорового способу життя належить ...
а) рухова активність, недосипання;
б) здоровий сон, недоїдання;
в) повноцінне харчування, здоровий сон, рухова активність;
5. Що впливає на здоров'я людини ?
а) спадковість, медицина, спосіб життя;
б) настрій людини, її праця;
в) зустріч з друзями і колегами;
6. Харчова цінність продуктів, це -
а) характеристика, що вказує на енергетичні властивості продукту;
б) співвідношення білків, жирів, вуглеводів, що міститься в 100 г продукту;
в) комплекс фізичних вправ різної складності;
7. Раціональне харчування базується на принципах
а) калорійність, наповнюваність;
б) помірність, різноманітність, збалансованість;
в) впорядкованість, небайдужість;
8. Самореалізація, це -
а) успішно навчитися;
б) позитивно мислити;
в) здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання;
9. Самооцінка, це -
а) позитивний зміст людських стосунків;
б) як людина ставиться до себе і оцінює себе в різних сферах;
в) фактор саморозвитку;
ПОЯСНІТЬ
1. Як розшифровуються і що означають терміни ВІЛ, СНІД, ІПСШ ?
2. Від чого залежить безпека людини ?
3. Що об'єднує сфера національної безпеки ?
4. Компоненти життєвого самовизначення.
Немає коментарів:
Дописати коментар