2021 - 2022 навчальний рік
Дистанційне навчання
Дата: 2 листопада 2021 рік Вівторок
ТЕМА: Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Сучасні методики харчування.
Пояснення:
Давно відомо, що від правильного харчування залежить стан здоров'я людини. Важливими характеристиками продуктів є їх харчова та енергетична цінність.
Харчова (поживна) цінність - це співвідношення білків, жирів і вуглеводів, вітамінів та мінеральних речовин, що містяться в 100 грамах продукту. Лдям необхідне збалансоване харчування, яке забезпечує організм усіма поживними речовинами.
Енергетична цінність (калорійність) - характеристика, що вказує на енергетичні властивості продукту. Вона вимірюється в калоріях або кілокалоріях. Деякі продукти, наприклад цукор мають високу калорійність і низьку поживну цінність. Інші, навпаки, є низькокалорійними, але такими, що мають високу харчову цінність. Це, наприклад, свіжі овочі, фрукти, морепродукти. Якщо людина споживає недостатньо калорій, вона починає втрачати вагу. І навпаки, дуже висока калорійність харчового раціону призводить до збільшення маси тіла. Тому важливо споживати стільки калорій, скільки витрачаєш.
Фізичне здоров'я, яке є оснвою інтелектуального розвитку та емоційного благополуччя, неможливе без повноцінного харчування. Населення більшості країн світу не потерпає від голоду. Однак люди нерідко відчувають дефіцит поживних речовин через незбалансоване харчування. Маючи величезниї вибір продуктів, вони не завжди віддають перевагу корисним.
Завдання: Напишіть на картках чинники, що впливають на ваш вибір продуктів, користуйтеся малюнком 12 підручника, сторінка 55. Розкладіть картки у формі трикутника, зверху покладіть картку з чинником, який, на вашу думку, є найважливішим, під неї - картки з двома менш важливими, а під ними - з трьома найменш важливими чинниками. Визначте, який чинник є найважливішим для вас. Як ви вважаєте, чому?
До чого приводять харчові отруєння?
Харчові отруєння - доволі поширене явище. Особливо часто трапляються влітку через високу температуру і наявність мух. Мікробне забруднення продуктів може статися і через брудні руки чи кухонне начиння.
Завдання: Проаналізуйте малюнок 13 підручника Правила обробки і зберігання харчових продуктів. Пригадайте дії, які допоможуть уникнути мікробного забруднення продуктів, що означає: мити, розділяти, охолоджувати, нагрівати.
За яких умов продукти можуть спричинити харчові отруєння? Найчастіше таке трапляється, коли вживають:
-- продукти, термін реалізації яких минув;
-- продукти, куплені на стихійних ринках;
-- продукти, які неправильно зберігали чи обробляли;
-- продукти з пошкодженою упаковкою, уражені гниллю чи пліснявою;
-- отруйні гриби та ягоди;
-- консерви зі здутими кришками чи помутнілим вмістом;
-- алкогольні напої;
Опрацюйте параграф 8. Випишіть в зошит два захворювання, які пов'язані із харчовим отруєнням, користуйтеся сторінкою підручника 56
https://www.youtube.com/watch?v=cIK4-5NRoPg
Дата 25 січня 2022 рік Вівторок
ТЕМА: Розвиток пам'яті і уваги. Принципи запам'ятовування.
Пояснення: Успішне навчання грунтується на сучасних дидактиках ефективного запам'ятовування., концентрації уваги, підготовки до іспитів. Щоб добре скласти іспити треба налаштуватися на успіх, правильно організувати підготовку, використовувати ефективні методики і навчитися долати надмірне хвилювання.
Так, грецький філософ Платон вважав, що пам'ять подібна до воскової пластини, на якій утворюється відбиток твердого предмету. Як поверхня воскової пластини з часом розгладжується, так і відбитки різних подій стираються з пам'яті з плином часу. Греки так обожнювали пам'ять, що в їхній міфології з'явилася богиня пам'яті - Мнемозіда. Від її імені походить заняття "мнемонічні прийоми", тобто прийоми кращого запам'ятовування.
Завдання: Проаналізуйте, як складати карти пам'яті за певний період, малюнок 25 на сторінці 89 підручника. Зверніть увагу, які основні компоненти тут виявлені, чому надається перевага.
Такі карти доцільно створювати під час підготовки до іспитів, коли вам доводиться опановувати великі обсяги навчального матеріалу. Для цього роблять конспект, що складається з певних визначень та цитат, на які треба звернути увагу при запам'ятовуванні.
Як створювати карти пам'яті?
У центрі аркуша намалюй (права півкуля) символ теми. Від центрального символу проведи лінії над якими напишеш (ліва півкуля), чи намалюй ключові поняття, що стосуються даної теми. Написи мають бути дуже короткими, лаконічними, писати краще друкованими літерами, такий текст краще читати і запам'ятовувати. Кожна лінія може мати розгалуження, необхідні для розкриття конкретного поняття. Для створення карти використовуй різні кольори - це сприяє кращому запам'ятовуванню, стимулює інші мозкові процеси. Під час створення таких карт ти повинен усвідомити, що деякі терміни і поняття пов'язані не лише з центральною темою уроку, але і між собою. Такі зв'язки позначай стрілками різного кольору і форми. Можеш застосувати геометричні фігури.
Завдання: На сторінці 90 підручника, розгляньте практичне завдання "Підготовка до іспитів", як розвивати пам'ять та увагу. Прокоментуйте таблицю 6. Що треба для того, щоб успішно скласти іспити і потрібне запам'ятати.
Опрацювати параграф 13
https://meet.google.com/dtc-tpjk-umv Відеоурок
Дата 1 лютого 2022 рік Вівторок
ТЕМА: Соціальні аспекти статевого дозрівання. Принципи рівноправного спілкування.
Пояснення: Поведінка конкретної людини може відповідати, а може, навпаки, вважатися характерною для протилежної статі. Так, чоловіки бувають мужніми і турботливими, а жінки - ніжними та енергійними. У цьому немає нічого поганого. Навпаки, вважається, що поєднання в одній людині традиційно чоловічих і жіночих рис характеру робить її повноцінно і надзвичайно діїздатною особистістю, яка обирає стиль поведінки залежно від конкретної ситуації, а не обмежується тим, що відведено для її статі.
Що таке гендерні ролі і стереотипи?
Від народження батьки виховують дитину відповідно до її статі. З цього приводу в багатьох країнах світу існує чимало традицій. Наприклад, дівчаткам купують одяг рожевого кольору, а хлопчикам - блакитного, дівчаткам даруть ляльки, а хлопчикам - автомобілі. Батьки заохочують поведінку дитини, яка відповідає їх уявленням про те, як мають поводитися хлопчики і дівчатка. Формування гендерних ролей відбувається і під впливом інших чинників соціального середовища - вихователів, учителів, церкви, сусідів, телебачення, засобів масової інформації.
Завдання: Розгляньте малюнок 26 підручника, сторінка 97 які з поданих гендерних стереотипів вважаєте застарілими і чому? Порівняйте позиції хлопців і дівчат.
Більшість гендерних стереотипів допомагають хлопчикам і дівчаткам підготуватися до соціальних ролей, які вони виконуватимуть у дорослому житті - матері чи батька, чоловіка чи дружини. Однак деякі гендерні стереотипи сформувалися дуже давно, в цілком інших історичних і соціальних умовах. Багато з них застаріли і нерідко обмежують можливості людей у сучасному світі. Також важливо памятати, що гендерні стереатипи відображають те, що є характерним для більшості людей тієї чи іншої статі, і не враховують індивідуальних особливостей. Наприклад, емоційність вважається характерною жіночою рисою, а стриманість - чоловічою. Однак є чимало емоційних чоловіків і стриманих жінок.
Як розвиваються стосунки між статями?
Стосунки між людьми різної статі формуються з раннього дитинства у декілька етапів.
Дитинство - спостерігаючи за малюками, можна помітити, що хлопчики і дівчатка охоче граються разом. Та щойно завершується процес усвідомлення статі і гендерних ролей, як діти починають надавати перевагу своїй статі: дівчатка граються з дівчатками, хлопчики з хлопчиками. І така закономірність проявляється доволі часто.
Підлітковий вік - з початком статевого дозрівання все змінюється. Дівчата і хлопці виявляють інтерес одне до одного, починають дружити, разом слухати музику, ходити в кіно. Спілкуються вони переважно групами - компаніями. Проводячи разом дозвілля, більше дізнаються одне про одного. Дівчата усвідомлюють, якими вірними друзями можуть бути хлопці. Хлопці вчаться цінувати емоційну підтримку дівчат.
Юність - хлопецю чи дівчина відчуває симпатію до протилежної статі. Якщо вона взаємна, молоді люли мають схожі мрії, погляди та інтереси, то між ними виникає емоційна близькість, яка з часом може перерости в глибоке і прекрасне почуття - кохання.
Зрілість - з досягненням біологічної і соціальної зрілості закохані можуть створити родину. Потреба у спілкуванні з однолітками і дружні стосунки з протилежною статтю є цілком природною для твого віку. Однак, дуже важливо, щоб ці стосунки були рівноправними.
Завдання: Прочитай діалоги на малюнку 29, сторінка 103 підручника. Визнач манеру поведінки Славка, Жені і Тані. Поміркуй, що допомогло тобі визначитись: які слова, інтонації голосу, міміка, рухи, положення тіла.
Опрацювати параграфи 14, 15.
Дата 8 лютого 2022 рік Вівторок
ТЕМА: Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.
Пояснення: Народження маляти - це дуже відповідальний крок у житті кожної молодої пари. На жаль, не всі юні люди мають зрілий погляд на обставини, що можуть мати вирішальний вплив на планування сім'ї. Чимало підлітків, потрапляючи в тенета алкоголю і наркотиків, тютюну, не замислюються про вплив такого способу на життя та репродуктивне здоров'я. Проте ця ситуація не є безвихідна. Є 101 і більше способів захистити себе самого. Варто лише навчитися робити це.
Шкідливі звички (алкоголь, тютюнопаління, наркоманія і токсикоманія), явища, які тісно пов'язані між собою. Вони є важливими факторами багатьох захворювань та причиною загибелі мільйонів людей. Ці звички перетворилися на смертельних ворогів людства, яких потрібно зупинити, щоб не допустити можливості самознищення людини. У підлітка відбувається дуже інтенсивний обмін речовин, що сприяє швидкому всмоктуванню і надходженню тютюновоє, алкогольної та наркотичної отрути в життєво важливі частини організму, особливо у головний мозок. Мозок починає працювати зі збоями, погіршується пам'ять, знижуються інтелектуальні здібності. Молода людина стає хворою фізично, соціально, психологічно, інтелектуально. Навіть невеликі дози наркотику погіршують процеси нормального росту, розвитку та статевого дозрівання підлітка.
Поширеними наслідками вживання алкоголю підлітками є наслідування звичок дорослих людей, навіть своїх батьків. Вплив тютюну, алкоголю та наркотичних речовин на організм дівчини є ще згубнішим: жінки, які палять частіше страждають на безпліддя і мають ризики різних хронічних захворювань. Існує багато доказів того, що куріння до настання і під час вагітності шкідливе для дитини, оскільки погіршується транспортування кисню і поживних речовин. Причому немає прямої залежності між кількістю викурених цигарок і їх шкідливістю.
Завдання: Наведіть приклади того, як деякі гендерні стереотипи можуть підштовхувати підлітків до ризикованої статевої поведінки
-- Чоловіки мають бути ініціаторами стосунків, а жінки - відігравати пасивну роль;
-- Якщо дівчина любить хлопця, вона повинна у всьому покладатися на нього;
-- Хлопець має набути якнайбільше сексуального досвіду до одруження;
-- Якщо дівчина завагітніла, то вона сама винна у всьому, що сталося;
Куріння нерідко спричиняє безпліддя у жінок. Учені довели, що речовини, які містяться у тютюновому димі, приводять до загибелі яйцеклітин. За своєю дією куріння подібне до видалення одного яєчника у жінки. Існує чимало доказів того, що куріння під час вагітності дуже небезпечне для дитини, оскільки утруднює транспортування кисню і поживних речовин до плода. Воно підвищує ризик невиношування плода, передчасних пологів, мертвонародження, респіраторних інфекцій, бронхіальної астми, отиту.
Зловживання алкоголем - нерідко воно буває наслідком безпліддя чоловіків і жінок. Особливо небезпечно вживати алкоголь під час вагітності, адже він проникає через плаценту до плода. Концентрація алкоголю у крові дитини така ж, як і у матері. Зловживання алкоголем може спричинити викидень на ранніх термінах вагітності. У батьків - алкоголіків часто народжуються діти з багатьма фізичними та розумовими відхиленнями, що мають загальну назву - алкогольний синдром плода.
Опрацювати параграфи 16, 17
https://meet.google.com/fcb-fqao-gci Заходьте за посиланням згідно розкладу уроку
Дата 5 квітня 2022 рік
Тема: Питна вода і здоров'я людини. Небезпека купання в забруднених водоймах.
Пояснення: 1980 - 1990 р. ООН оголосила десятиліттям питної води. Щороку 22 березня світова спільнота відзначає День води. Мета акції - домогтися забезпечення чистою водою всього населення земної кулі (а сьогодні понад 1 млрд. землян відчувають "водне" голодування). Для вирішення цієї глобальної проблеми важливе значення має охорона навколишнього середовища.
Народна мудрість про воду:
- де є вода, там є життя;
- до низу летить краплею а до верху - невидимкою;
- у спекотний день - вода найбажаніша;
Воду вважають джерелом усього живого. Вона настільки міцно ввійшла у наше життя, що ми не уявляємо без неї свого існування. Цю речовину справедливо називають колискою життя. Адже перші живі істоти, які зявилися на нашій планеті мільйони років тому, жили у воді. Не даремно великий енциклопедист учений і художник Леонардо да Вінчі назвав її "соком життя "
Екологічні проблеми гідросфери
Основними проблемами екології, пов'язаними з гідросферою планети, є умови забезпечення населення якісною питною водою. До недавнього часу ці проблеми не були такими гострими через відносну чистоту природних джерел водопостачання та їх достатню кількість. Але в останнє десятиріччя ситуацію різко змінилась. Різке збільшення промислових, транспортних, сільськогосподарських, енергетичних, антропогенних викидів спричинили порушення якосі води, появу в джерелах водопостачання невластивих пиродному середовищу хімічних, радіоактивних та біологічних агентів. Усе це робить ефективне водозабезпечення населення провідною проблемою сучасної гігієни.
Опрацювати параграф 22, проаналізуйте вплив діяльності людини на водні ресурси стр. 134, повторити параграф 19
Дата 12 квітня 2022 рік
Тема: Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров'я.
Вплив транспорту на навколишнє середовище.
Пояснення: Забруднення атмосферного повітря спричинило в людства більшу заклопотаність, ніж будь який інший вид руйнування навколишнього середовища. На проведення програми заходів щодо запобігання забруднення повітря у великих містах зважувались повільно, коштували вони дорого і часто порушувались. Проте принесли значні результати: лондонці зараз бачать сонце на 70 % частіше ніж у 1958 році. На разі більшість розвинених країн почали ліквідацію основних джерел забруднення повітря. Перехід енергетичних установок з вугілля на нафту і газ значно зменшили викиди окислів сірки. Удосконалення конструкції автомобілів знизило викид газів, що містять окис вуглецю і вуглеводні. Там, де проводять заходи для боротьби забрудненням повітря, можна відзначити і поліпшення стану здоров'я населення.
" Цифри і факти "
1. За даними ЮНЕСКО на землі сьогодні промисловістю енергетикою транспортом поглинається стільки кисню, скільки б вистачило для життя 45 млн. людей.
2. На кожного мешканця Землі щорічно припадає близько тонни небезпечних для здоровя речовин.
3. Сьогодні 400 супер міст світу викидають в Атмосферу щорічно до 3 - х млрд. тонн відходів. Це на 500 млн. тонн більше, ніж дають 578 активних вулканів нашої планети.
Що таке забруднення атмосфери?
Під забрудненням атмосфери розуміють процес внесення в повітря або утворення в ньому фізичних агентів, хімічних речовин чи організмів, що несприятливо впливають на середовище життя або завдають шкоди матеріальним цінностям. Забруднюючі та отруйні речовини переносяться на великі відстані потрапляють опадами в грунт, поверхневі та підземні води, отруюють навколишнє середовище, негативно позначаються на прирості рослинної маси.
Завдання: Проаналізуйте, чи загрожує людству глобальне потепління?
Опрацювати параграф 22 виписати в зошит як здійснюється хімічне забруднення
атмосфери стр. 140 повторити параграф 20
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Дата 19 квітня 2022 рік
Тема: Соціальна безпека. Правова відповідальність неповнолітніх.
Види правопорушень. Поведінка підлітків.
Пояснення: Що таке соціальна безпека ?
Соціальна безпека - це стан суспільства, зокрема всіх основних сфер виробництва, соціальної сфери, охорони внутрішнього конституційного порядку, зовнішньої безпеки, культури, за якого забезпечується номінальний рівень соціальних умов та соціальних благ - матеріальних, санітарно - епідеміологічних, екологічних, психологічних, що визначають якість життя людини і суспільства загалом - та гарантує мінімальний ризик для життя, фізичного та психічного здоров'я, людей.
Зазвичає розглядають соціальну безпеку не лише окремої особи, а й суспільства загалом. Вона є складовою національної безпеки, що визначає стан захищеності життєво важливих інтересів особи, суспільства й держави від внутрішніх і зовнішніх загроз, а також від загрози соціальним інтересам.
Правова відповідальність неповнолітніх
Кримінальна відповідальність для неповнолітніх, що досягли 14 або 16 років, настає з 0 години доби, наступної за днем народження. Якщо на момент учинення злочину особа не досягла встановленого законодавством віку для відповідальності за певний злочин, вона або взагалі не підлягає кримінальній відповідальності, або буде звинувачена у скоєнні іншого злочину.
Для неповнолітніх, що не досягли 18 років, закон передбачає кілька положень, що пом'якшують їхню відповідальність порівняно з відповідальністю дорослих злочинців.
Позбавлення волі неповнолітнього може бути призначене на термін не більше 10 років, якщо конкретні статті це передбачають. Особливою частиною Кримінального кодексу України за скоєння злочину передбачено суворіше покарання. Факт неповноліття винного повинен розглядатися судом як обставина, що відтягує вину.
Основними ознаками правопорушення є :
1. Порушення норм права - це поведінка людей, виражена в дії (перевищення швидкості водієм автомобіля, викрадення чужої речі, запізнення працівника на роботу), або бездіяльності,(наприклад, несплата податків, ненадання рятувальником допомоги постраждалим особам, невиконання умов договору),
2. Заподіяння шкоди суспільству, суспільним відносинам або особі (фізичної шкоди - нанесення тілесних ушкоджень, майнової шкоди - пошкодження речей, моральної шкоди - приниження честі і гідності людини),
3. Усвідомлення вини - ставлення того, хто вчинив правопорушення, до власного діяння і його наслідків ( умисне правопорушення - розуміння особою протиправності своїх дій та їхніх шкідливих наслідків, правопорушення з необережності - непередбачення особою шкідливих наслідків своїх дій або легковажне сподівання, що зможе їм запобігти (наприклад, виникнення пожежі в лісі внаслідок непогашеного багаття).
Опрацювати параграф 25 повторити 21
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Дата 26 квітня 2022 рік
Тема: Захист від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони.
Основи самозахисту.
Пояснення: Що являють собою кримінальні загрози?
До основних кримінальних загроз відносять загострення криміногенної обстановки; зростання кількості скоєних злочинів стосовно громадян та їхнього майна. Практика показує, що в загальному переліку злочинів мають тенденцію до зростання та здійснюються такі злочини, як шахрайство, незаконна торгівля наркотиками, рейдерство, корупція, викрадення людей, злочини у сфері незаконного обігу та споживання наркотиків, а також учинені на грунті міжнаціональної та міжконфесійної неприязні.
До чого можуть привести ці загрози?
Ці загрози кримінального характеру можуть привести до виникнення атмосфери страху і невпевненості в суспільстві, нанесення істотного збитку майну, життю і здоров'ю громадян. Наразі велика вулична злочинність, кількість злочинів, що здійснюються в громадських місцях
Правила поведінки під час нападу
- документи, гроші, коштовності слід тримати при собі;
- речі і сумки не залишати без нагляду;
- якщо ви на дискотеці, в кафе, вішаючи одяг на вішак, заберіть документи і гроші;
- ніколи, якщо навіть ти дорослий, не відкривай двері незнайомим людям. Це можуть бути грабіжники, навіть у поліцейській формі;
- ніколи при людях не показуйте, скільки у вас грошей;
- сумочку краще носити через плече, міцно притискаючи її до себе, або перед собою;
- вечір - час підвищеної небезпеки, тому, повертаючись додому, не заходьте в ліфт з незнайомцями, будьте зібраними і уважними хай краще крадій думає, що ви - боягуз, ніж ви героїчно витримаєте побиття чи згвалтування, або тілесні ушкодження;
- заходячи до під'їзду, будьте уважними: якщо є можливість, почекайте знайомих; зателефонуйте батькам чи знайомим, щоб вас зустріли;
Поняття і межі допустимої самооборони
Перевищення меж необхідної оборони розуміє під собою, що заподіяна шкода не повинна бути надмірно великою, порівняно з характером і ступенем небезпеки нападу. Це не означає, що шкода, заподіяна в результаті необхідної оборони, повинна бути рівною зі шкодою, заподіяти яку прагнув нападник.
Перевищенням меж необхідної оборони визнаються навмисні дії, що явно не вілповідають характеру і ступеню суспільної небезпеки нападу.
Тут виокремлюють дві особливості:
1. Дії того,хто захищається повинні бути зумовлені умислом (кажучи простіше, він повинен усвідомлювати те, що робить). Юридичній науці відомо, які дії є навмисними, які - досконалими з необережності, а що є невинним заподіянням шкоди;
2. Дії того, хто захищається, повинні відповідати характеру і ступеню небезпеки нападу.
Основи самозахисту
Самооборона (рідше самозахист) - дії чи комплекс протидії, які спрямовані на захист себе і свого майна, або іншої людини і її майна, у разі загрози з боку третіх осіб.
Види самооборони: фізична самооборона - це прийоми фізичного впливу: удари, захоплення, поштовхи, спрямовані на нейтралізацію дії нападника. Її можна здійснювати за допомогою різних підручних засобів.
Індивідуальна самооборона - без використання різних підручних засобів. Сюди належать різні види єдиноборств та рукопашний бій.
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Тема: Надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру
Пояснення: Надзвичайна ситуація (НС) - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, епідемією, великою пожежою, або іншою небезпечною подією, що привели до загибелі людей та значних матеріальних втрат.
Ознакою надзвичайної ситуації є наявність або загроза загибелі людей або тварин, або значне погіршення умов їхньої життєдіяльності, заподіяння значних економічних збитків, істотне погіршення стану навколишнього середовища.
Відповідно до характеру походження подій, що можуть зумовити виникнення надзвичайних ситуацій на території України, розрізняють:
- Надзвичайні ситуації техногенного характеру: транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи їх загроза, аварії з викидом небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове зруйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення/
- Надзвичайні ситуації природного характеру: небезпечні геологічні метеорологічні, гідрологічні морські та прісноводні явища, деградація грунтвів чи надр, природні пожежі, зміна стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність людей, сільськогосподарських тварин, масове ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміна стану водних ресурсів та біосфери.
- Надзвичайні ситуації соціально - політичного характеру: пов'язані з протиправними діями терористичногоі антиконституційного спрямування,здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих об'єктів, ядерних установок і матеріалів, систем зв'язку та телекомунікацій, напад чи замах на екіпаж повітряного чи морського судна), викрадення, чи знищення суден, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, зникнення зброї, підпал боєприпасів.
- Надзвичайні ситуації військового характеру: пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектростанцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, токсичних відходів, транспортних та інженерних комунікацій.
Крім того, необхідно знати, що, відповідно до територіального поширення, обсягів заподіяних або очікуваних економічних збитків кількості людей, які загинули, за класифікаційними ознаками визначають 4 рівні надзвичайних ситуацій.
1. Надзвичайна ситуація загальнодержавного рівня;
2. Надзвичайна ситуація регіонального рівня;
3. Надзвичайна ситуація місцевого рівня;
4. Надзвичайна ситуація об'єктного рівня.
Опрацювати параграф 27 Повторити параграф 22
Пояснення: Всесвітня мережа Інтернет - велике доступне джерело до будь якої інформації. Та, на жаль, не тільки: втрачені дні в одноманітній діяльності, зіпсований зір, здоровя, обмеження "живого" спілкування, рухової активності - це не весь перелік небезпек перебування у віртуальному світі.
Відомо, що підлітки в період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів а не в родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою та схильні порівнювати свої цінності і цінності своїх товаришів.
Що роблять підлітки он-лайн ? ( Завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, грають в он-лайнові ігри.
Головними небезпеками мережі Інтернет, що загрожують психічному здоровю людей, є булінг (знущання), небезпечні сайти, шахрайство та розбещення. Щоб захистити свій компютер і захиститися самому від дії зловмисників, користувачам Інтернету треба дотримуватися правил безпеки.
Дата 24 травня 2022 рік
Контрольна робота
Тестові завдання
1. Очищення питної води здійснюється на ...
а) водозабірних станціях;
б) санітраних станціях;
в) поблизу гідротехнічних споруд;
2. У чистому атмосферному повітрі азоту міститься ...
а) 51 %;
б) 28 %;
в) 78 %;
3. Найвідомішим супертоксикантом в хімічному забрудненні атмосфери є ...
а) синтетичні матеріали;
б) діоксани;
в) вуглеводні сполуки;
4. Основними забруднювачами атмосфери є ...
а) транспорт і промислові підприємства;
б) гідротехнічні споруди;
в) вплив людського фактора;
5. Гербіциди, це препарати для ...
а) боротьби з комахами;
б) боротьби з гризунами;
в) знищення бур'янів;
6. Найбільшими забруднювачами літосфери є ...
а) промислові об'єкти;
б) гірничодобувна промисловість;
в) транспорт;
7. Правоохоронні органи України, це -
а) комерційні структури;
б) поліція, суд, адвокати, прокурори;
в) інвестиційні структури;
8. Правопорушення, це -
а) визначені законом дії, стосовно порушників;
б) певні судові процедури;
в) вчинки людей, які порушують Конституцію держави;
9. Торгівлю людьми та дитячу безпритульність відносять до ...
а) соціальних небезпек;
б) політичних суперечок;
в) криміногенних ситуацій;
10. Головними небезпеками мережі Інтернет є ...
а) булінг ( знущання );
б) інформаційні технології;
в) веб - сторінки;
ПОЯСНІТЬ
1. В чому проявляється небезпека тероризму ?
2. Проблеми дитячої бездоглядності та безпритульності.
3. Як не стати жертвою торгівлі людьми ?
Бажаю безпечно провести літні канікули
Немає коментарів:
Дописати коментар