Основи здоров'я 8 клас

                                           Дистанційне навчання  2023 - 2024 навчальний рік

 Дата 18 січня 2024 рік

Тема:           Уміння вчитися.   Складові уміння вчитися.

 Пояснення:    Сучасний світ вимагає від людей цілком інших інтелектуальних умінь. Тепер важливо бути відкритим до змін і готовим учитися впродовж усього життя. В сучасному світі кількість інформації подвоюється кожні десять років. Навряд чи тепер варто накопичувати знання "про запас", адже за кілька років більшість інформації просто застаріє. Навіть якщо ти вирішиш не продовжувати навчання після школи, тобі доведеться постійно вчитися - самостійно чи на різноманітних курсах. Тому важливо дізнатись, як працює наш мозок, і оволодіти сучасними методиками: ефективного запам'ятовування, концентрації уваги.

   Завдання: Прочитайте історію про підлітка, який завдяки використанню ефективних методик з трієчками став відмінником і здійснив свою мрію. Багато цікавого ти можеш дізнатися з книжок Тоні Б'юзена (дивись малюнок 22.) У деяких країнах вони є обов'язковими для тих, хто хоче навчатися у вищих навчальних закладах.

   Дві тисячі років тому людство нічого не знало про мозок. Думки і почуття людини вважали продуктом безтілесної субстанції - душі. Лише 500 років тому люди усвідомили, що за свідомість і мислення відповідає те, що знаходиться в голові.

   У середині ХХ століття домінувала думка, що мозок - це комп'ютер, в який вводиться інформація, а він зберігає її "на поличках". Математики з ентузіазмом почали розробляти штучний інтелект. В останню чверть століття вчені зрозуміли, що людський інтелект - набагато складніший інструмент, ніж вважали. Нині людство перебуває на порозі революційних відкриттів у пізнанні діяльності мозку. Розробляються методики, які допомагають у багато разів підвищити його ефективність.

   Нещодавно було встановлено, що чим більше людина користується тільки однією півкулею, тим менше вона може  послуговуватися іншою у ситуаціях, коли це необхідно. Всесвітньо відомий художник Пабло Пікассо створював свої шедеври не лише за допомогою уяви. Він детально аналізував кожен крок своєї роботи. Кожен з нас потенційно є видатним ученим і талановитим митцем. І якщо на певний момент деякі наші здібності ще не проявилися, то це тому, що ми їх не розвивали.

                                     Опрацювати параграф 12.  сторінки 80 - 83.

 Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок         https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg

Дата 25 січня 2024 рік

Тема:    Розвиток логічного та образного мислення.

 Пояснення:  Вчені вважають, що інтелектуальні здібності людини та її здатність навчатися знижуються з віком. Але якщо постійно стимулювати діяльність мозкових клітин, вони утворюють величезну кількість нових зв'язків, тому інтелектуальні здібності зростають незалежно від віку. Даний факт підтверджує не тільки наука. Видатний хірург Микола Амосов плідно працював майже до 90 років. 

   Спочатку вважали, що інтелект людини визначається масою мозку і кількістю нейронів у ньому. Пізніше професор Петро Анохін довів, що інтелект залежить не від кількості мозкових клітин, а від зв'язків між ними. Наукою доведено, що люди використовують лише мізерну частку потенціалу свого мозку. Більшість наших інтелектуальних проблем виникають не через обмеженість можливостей мозку, а через те, що ми не беремо до уваги, як мозок сприймає інформацію, обробляє її і відтворює.

                                                          Бар'єри ефективного навчання
     - недосипання;
     - неправильне харчування;
     - розумові перевантаження;
     - недостатня інтелектуальна активність;
     - психологічні стреси;
     - використання неефективних методів роботи;
     - вживання деяких ліків, що впливають на пам'ять.

   Що допомагає зосередитись? (тиша, добра організація робочого місця, висока мотивація, багатий словниковий запас, швидке читання, регулярний відпочинок).

   Більшість людей, які мають проблеми з концентрацією уваги, кажуть, що вона різко знижується через 30 - 40 хвилин від початку роботи. Однак те, що вони вважають недоліком, насправді є нормальним явищем: мозку час від часу потрібна невелика перерва щоб опрацювати отриману інформацію. Тому, замість працювати через силу, зроби перерву на 5 - 15 хвилин.

                   Опрацювати параграф 12.  сторінки 84 - 86.  Завдання на стр. 86.

 Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок         https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg

Дата 1 лютого 2024 рік

Тема:    Принципи запам'ятовування. Розвиток пам'яті та уваги.

 Пояснення:  Успішне навчання ґрунтується на сучасних дидактиках ефективного запам'ятовування., концентрації уваги, підготовки до іспитів. Щоб добре скласти іспити треба налаштуватися на успіх, правильно організувати підготовку, використовувати ефективні методики і навчитися долати надмірне хвилювання. 

   Так, грецький філософ Платон вважав, що пам'ять подібна до воскової пластини, на якій утворюється відбиток твердого предмету. Як поверхня воскової пластини з часом розгладжується, так і відбитки різних подій стираються з пам'яті з плином часу. Греки так обожнювали пам'ять, що в їхній міфології з'явилася богиня пам'яті - Мнемозіда. Від її імені походить заняття "мнемонічні прийоми", тобто прийоми кращого запам'ятовування.

   Завдання: Проаналізуйте, як складати карти пам'яті за певний період, малюнок 25 на сторінці 89 підручника. Зверніть увагу, які основні компоненти тут виявлені, чому надається перевага.

   Такі карти доцільно створювати під час підготовки до іспитів, коли вам доводиться опановувати великі обсяги навчального матеріалу. Для цього роблять конспект, що складається з певних визначень та цитат, на які треба звернути увагу при запам'ятовуванні.

                                                      Як створювати карти пам'яті?

   У центрі аркуша намалюй (права півкуля) символ теми. Від центрального символу проведи лінії над якими напишеш (ліва півкуля), чи намалюй ключові поняття, що стосуються даної теми. Написи мають бути дуже короткими, лаконічними, писати краще друкованими літерами, такий текст краще читати і запам'ятовувати. Кожна лінія може мати розгалуження, необхідні для розкриття конкретного поняття. Для створення карти використовуй різні кольори - це сприяє кращому запам'ятовуванню, стимулює інші мозкові процеси. Під час створення таких карт ти повинен усвідомити, що деякі терміни і поняття пов'язані не лише з центральною темою уроку, але і між собою. Такі зв'язки позначай стрілками різного кольору і форми. Можеш застосувати геометричні фігури. 

   Завдання: На сторінці 90 підручника, розгляньте практичне завдання "Підготовка до іспитів", як розвивати пам'ять та увагу. Прокоментуйте таблицю 6. Що треба для того, щоб успішно скласти іспити і потрібне запам'ятати.

                          Опрацювати параграф  13.  Практичне завдання на сторінці 90.

 Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок         https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg

Дата  7 березня 2024 рік          

ТЕМА:                                                    Контрольна робота


  Тестові завдання

1. З даного переліку виберіть чинник, що найбільше впливає на розвиток особистості
    а) стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя;
    б) рівень духовного розвитку;
    в) умови, в яких вона розвивається;

2. Цінності, це - 
    а) важливий етап духовного розвитку людини;
    б) власні пріоритети людини, за допомогою яких вона оцінює будь - що в житті;
    в) довіра, самоповага, толерантність;

3. Потреби, це - 
     а) особисті пріоритети людини;
     б) те, що необхідно людині для нормального життя і розвитку;
     в) поведінка, бажання, певні рішення;

4. Пірсинг, це - 
     а) пластична операція на руках;
     б) введення в термальний шар шкіри чорнила;
     в) проколювання різних частин обличчя і тіла;

5. Ознаки людської краси, це - 
     а) фізична і соціальна незалежність;
     б) біосоціальний характер середовища;
     в) розвинений інтелект, емоційна краса, духовна і соціальна манера поведінки;

6. З даного переліку виберіть чинники, які допомагають зосередитися
    а) розумові перевантаження і стреси;
    б) тиша, висока мотивація, регулярні перерви;
    в) комплекс фізичних вправ різної складності;

7. Визначте принципи запам'ятовування
    а) асоціації, уява, порядок, логіка, повторення вивченого;
    б) помірність, різноманітність, збалансованість;
    в) регулярні перерви, швидке читання;

8. Стать, це - 
    а) категорія біологічна і зумовлена структурою генів;
    б) визначає риси поведінки для підлітків;
    в) певна тендерна політика;

9. Гендерні стереотипи, це - 
    а) правила поводження чоловіка та жінки в суспільстві;
    б) спрощені уявлення про те, як мають поводитися люди різної статі;
    в) певний процес розвитку взаємовідносин в суспільстві;

10. Основні шляхи ВІЛ - інфікування, це - 
    а) через кров, використані шприци, від хворої матері до дитини;
    б) через постільну білизну, речі особистої гігієни;
    в) через контакти в громадських місцях;

                                                 ПОЯСНІТЬ

  1. Чому небезпечні пірсинг і татуювання;
  2. Як досягти життєвої мети?
  3. Чим відрізняється врода і мода?
  4. Як навчитися володіти собою?


 Дата 23 травня  2024 рік

                                                             Контрольна робота
              Тестові завдання

   1. Очищення питної води здійснюється на ...
        а) водозабірних станціях;
        б) санітарних станціях;
        в) поблизу гідротехнічних споруд;

   2. У чистому атмосферному повітрі азоту міститься ...
        а) 51 %;
        б) 28 %;
        в) 78 %;

    3. Найвідомішим супер токсикантом в хімічному забрудненні атмосфери є ...
        а) синтетичні матеріали;
        б) діоксини;
        в) вуглеводні сполуки;

    4. Основними забруднювачами атмосфери є ...
        а) транспорт і промислові підприємства;
        б) гідротехнічні споруди;
        в) вплив людського фактору;

    5. Гербіциди, це препарати для ...
        а) боротьби з комахами;
        б) боротьби з гризунами;
        в) знищення бур'янів;

    6. Найбільшими забруднювачами літосфери є ...
        а) промислові об'єкти;
        б) гірничодобувна промисловість;
        в) транспорт;

    7. Правоохоронні органи України, це -
         а) комерційні структури;
         б) поліція, суд, адвокати, прокурори;
         в) інвестиційні структури;

     8. Правопорушення, це -
         а) визначені законом дії, стосовно порушників;
        б) певні судові процедури;
        в) вчинки людей, які порушують Конституцію держави;

    9. Торгівлю людьми та дитячу безпритульність відносять до ...
        а) соціальних небезпек;
        б) політичних суперечок;
        в) криміногенних ситуацій;

   10. Головними небезпеками мережі Інтернет є ...
        а) булінг ( знущання );
        б) інформаційні технології;
        в) веб - сторінки;

                                                                 ПОЯСНІТЬ

   1. В чому проявляється небезпека тероризму ?
   2. Проблеми дитячої бездоглядності та безпритульності.
   3. Як не стати жертвою торгівлі людьми ? 
           
                                        









Немає коментарів:

Дописати коментар