2021 - 2022 навчальний рік
Дистанційне навчання
Дата: 5 листопада 2021 рік П'ятниця
ТЕМА: Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира.
Пояснення:
Автобуси, тролейбуси, трамваї, метро, маршрутні таксі - наші друзі і помічники. Кожен пасажир повинен не лише знати, а й виконувати правила користування громадським транспортом.
Хто такі учасники дорожнього руху? Пішоходи і пасажири, для них існують правила переходу багатосмугової дороги, перехрестя, трамвайних ліній, підземні переходи.
Правила поведінки пасажирів під час руху.
Ці правила ви повинні памятати завжди і виконувати їх неухильно. Від цього може залежати ваше життя і життя оточуючих.
- не відволікайте водія під час руху автомобіля;
- не торкайтеся ручок дверей, не намагайтеся відчинити їх під час руху;
- не висовуйте у вікно автомобіля руки чи голову;
- завжди користуйтеся пасами безпеки, особливо на швидкісних магістралях;
- не грайтеся пасами безпеки, їх замками;
- не грайтеся гострими, ріжучими предметами в салоні автомобіля під час його руху.
Завдання: Розгляньте малюнок 18 підручника, сторінка 29 "Схема безпеки салону автобуса" Запамятайте, які сидіння найнебезпечніші під час руху і чому. Які сидіння - найбезпечніші? Розташуй місця в автобусі за рівнем безпеки, починаючи з найнебезпечнішого.
Електротранспорт - це тролейбуси і трамваї. Вони вважаються безпечнішими від автобусів, тому що рухаються з невеликою швидкістю. Однак, за деяких обставин вагони можуть опинитися під напругою - і це небезпечно. Наприклад, коли ти довго чекав тролейбус і ось він підїхав і ти побачив, що з під його коліс сиплються іскри, або у трамваї помітив, що жінка зойкнула, торкнувшись металевого поручня. Намагайся діяти обережно. Якщо ти є пасажиром переповненого транспорту, памятай, які речі можуть стати небезпечними: черевики на високих підборах, довгий шарф, крислатий капелюх, рюкзак, санчата, лижі.
Як треба себе поводити в метрополітені?
Це найзручніший вид міського транспорту. Кожному доводиться вперше стати пасажиром метро, починаючи з вестибюля, пропускного пункту та ескалатора. Вестибль метрополітену обладнаний автоматами і касами для продажу жетонів і проїздних документів та пропускними пунктами. На висоті розміщено схему, вона допоможе визначити тобі як доїхати до потрібної станції. У вестибюлі завжди є черговий, до нього можна звернутися за допомогою.
Завдання: У робочий зошит перепиши 3 будь-які пункти "Запамятай"на сторінці 34 підручника.
Опрацюйте параграф 7
https://www.youtube.com/watch?v=MlVyuHUhGrI
Дата 4 лютого 2022 року П'ятниця
ТЕМА: Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів.
Пояснення:
Щоб більше
дізнатися одне про
одного, зберіться у коло
для гри «Сімейне
павутиння». Вам знадобиться клубок ниток.
Один із
вас бере його
в руки, двічі
обмотує нитку навколо
долоні і продовжує
фразу: «Моя родина
— це я, мої
тато, мама, брат...»
Відтак розповідає щось
цікаве про свою родину
і котить по
підлозі клубок іншому.
Останній, розповівши про свою родину, котить клубок тому, від кого його отримав, і каже: «Олю (Андрію), мені подобається твоя родина, тому що (ви дружні, у тебе є старший брат...)».
Завжди важливо
знати, від кого
можна отримати пораду
чи допомогу в різних
життєвих ситуаціях. Звісно,
дитина найперше звернеться
до своїх
батьків — тата
або мами. Та що
робити, коли їх немає поруч
або потрібна порада
дорослого щодо стосунків
саме з ними? У
такому разі звернися
до того, кому
довіряєш. Це можуть бути
старший брат, сестра,
тітка, дядько, бабуся
чи дідусь. Може, в
тебе склалися довірливі
стосунки з учителем,
шкільним психологом або
тренером, а може —
з батьками твого друга чи
священиком.
група 1 — «Антон їде в маршрутному таксі. У цьому виді транспорту посадка має здійснюватися лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: «Поступися місцем старшому». Антон встає, але йому нема за що триматися, і на крутому повороті він падає»;
група 2 — «Антон їде у
маршрутному таксі з мамою. Посадка у цьому виді транспорту має здійснюватися
лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на
зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: «Поступися місцем
старшому». Мама говорить: «Ні, він не їхатиме у маршрутці стоячи». Чоловік
відходить».
Розігрування ситуацій, обговорення: «У яких випадках дорослі захищають дітей?».
Робота в зошиті
Дітям пропонується
записати п’ять дорослих, яким вони довіряють, за таким алгоритмом: спочатку
вони записують ім'я людини (можна у зашифрованому вигляді чи умовне), до якої
звернуться у разі потреби в першу чергу; потім пишуть ім'я людини, до якої вони
звернуться, якщо першої не буде, і так далі; домашнє завдання: наклеїти
фотографії чи намалювати цих людей у зошиті на зображенні Сонячної системи.
Дата 25 лютого 2022 рік
Дата 4 березня 2022 рік
ТЕМА: Підсумки до розділу 4. Підготовка до контрольної роботи
Пояснення: Спілкування - це обмін інформацією, думками, почуттями, враженнями, тобто повідомленнями. Люди можуть передавати свої повідомлення словами - вербально і без слів - невербально. Та нерідко буває, що хтось недочув чи неправильно зрозумів співрозмовника. Тоді виникає непорозуміння.
Уміння спілкуватися та уникати непорозуміння є дуже важливим для тебе. Тому треба не лише враховувати висловлене словами, а й розуміти "мову жестів"
Не менш важливим є уміння слухати і говорити. Якщо ти щось недочув або не впевнений, що добре зрозумів співрозмовника, завжди краще перепитати та уточнити зміст повідомлення. Для цього використовуй парафразу - переказ своїми словами того, що ти почув.
ЗАВДАННЯ: Опрацюй поданий матеріал на сторінці 125 підручника. До зошита запиши що таке спілкування. Готуйся до контрольної роботи на 11 березня, повторити параграфи 18 - 23
Дата 11 березня 2022 рік
ТЕМА: Контрольна робота
Тестові завдання
1. Спілкування - це ...
а) висловлювання думок вголос; б) обмін думками, враженнями, повідомленнями;
б) певне непорозуміння між однолітками;
2. Вербальне спілкування - це ...
а) за допомого жестів та міміки; б) за допомогою слів; в) за допомогою слів, жестів, міміки;
3. Невербальне спілкування - це ...
а) за допомого слів, жестів, міміки; б) за допомого жестів та міміки; в) за допомогою слів;
4. Що означає вміння говорити?
а) вміло володіти словом; б) вірно поставити запитання; в) вірно використовувати свій вільний час;
5. Як називають тих, хто демонструє пасивну поведінку?
а) увесь час виправдовується; б) нездатний захистити себе, невдаха; в) легко піддається впливу реклами;
6. Як називають тих, хто демонструє агресивну поведінку?
а) тихий, несміливий; б) сварливий, хуліган, розбійник; в) цінує себе та інших;
7. Як називають тих, хто демонструє упевнену поведінку?
а) спокійний, рішучий; б) ввічливий, доброзичливий, тактовний; в) стиснуті кулаки, руки в боки;
8. Що означає спілкування з дорослими?
а) повага до своєї родини та старших за себе; б) дружні стосунки серед однолітків;
в) дозволяє іншим вирішувати за себе;
9. Що означає спілкування з однолітками?
а) дружні, доброзичливі стосунки серед однолітків; б) пропагування шкідливих звичок;
в) товаришувати тільки для власної вигоди;
10. Як передається ВІЛ?
а) через спілкування в транспорті; б) через кров і використані шприци;
в) через кашель та спільний посуд;
Поясніть
1. Які права має дитина.
2. В чому проявляються доброзичливі та гарні манери?
3. Як подолати невпевненість?
Дата 8 квітня 2022 рік
Тема: Дитина в автономній ситуації. Безпека в побуті.
Ризики побутового травмування.
Пояснення: Люди, серед яких ти живеш, утворюють твоє соціальне середовище. Це твої батьки, родичі, друзі, вчителі, сусіди, знайомі, громада твого міста чи села. Переважна більшість з них, це чесні і порядні мешканці. Та це не означає, що у соціальному середовищі не існує небезпек для твого життя і здоровя. Ти подорослішав і можеш часто сам залишатися вдома. Якщо поводитися необережно, то можна наразитися на небезпеку. Небезпечними є люди, які вживають алкоголь і наркотики, порушують закони.
Як захиститися від зловмисників?
Пригадай, як треба поводитись, коли залишаєшся вдома сам. Перевір себе за допомогою памятки на стр. 172 - 173 і пограй у крос - тест. Якщо забув правила, зазирни на стр. 4
Запам'ятай: Завжди тримай двері замкненими. Не відчиняй дверей, поки не впевнишся. що це безпечно. Не вихваляйся дорогими речами перед друзями, а тим паче перед сторонніми людьми. Не залишай ключі від квартири під килимком та в інших легкодоступних місцях.
Ризики побутового травмування
Разом з дорослими обстеж свою оселю і складіть памятку "Небезпечні місця та предмети твоєї оселі", проаналізуйте її.
Опрацювати параграф 26 повторити параграф 21
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Тема: Інформаційна безпека в Інтернеті. Місця підвищеної небезпеки на вулиці.
Пояснення: Всесвітня мережа Інтернет - велике доступне джерело до будь якої інформації. Та, на жаль, не тільки: втрачені дні в одноманітній діяльності, зіпсований зір, здоровя, обмеження "живого" спілкування, рухової активності - це не весь перелік небезпек перебування у віртуальному світі.
Відомо, що підлітки в період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів а не в родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою та схильні порівнювати свої цінності і цінності своїх товаришів.
Що роблять підлітки он-лайн ? ( Завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, грають в он-лайнові ігри.
Коли ти сам надворі
НЕ розмовляй з незнайомими;
НЕ сідай у машину до незнайомців;
НЕ бери нічого у чужих людей;
НЕ звертай з дороги від школи до дому;
НЕ гуляй надворі після того як стемніло;
Екстримальні ситуації з незнайомцями
Незнайома людина може підійти до тебе і сказати, що вона працює з твоєю мамою чи татом і вони попросили забрати тебе зі школи. Він чи вона може назвати їхнє імя, місце роботи і адресу, але на всі її пропозиції треба відповідати: " Я вас не знаю і нікуди з вами не піду ".
Іноді зловмисники викрадають дітей, скориставшись їхньою довірливістю і вихованістю. Коли хтось намагається затримати тебе треба використати всі можливості для самозахисту: хитрувати, погрожувати, щосили кричати.
Якщо людині погрожують вогнепальною зброєю, не слід намагатися відразу тікати. Від кулі не можна втекти чи захиститися. Тому під дулом пістолета треба поводитися так, щоб не спровокувати використання зброї. Найкраще підкоритися вимогам бандитів і чекати слушного моменту, щоб утекти.
Опрацювати параграф 27 повторити параграф 22
https://www.youtube.com/watch?v=fFZDzhBBngw
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Тема: Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі
потрапляння в зону підтоплення.
Пояснення: Уявіть, що ви потрапили в майбутнє. Що у вас викликає гордість в ньому?
Через що вам може бути соромно? Опишіть ваші враження від побаченого: яка природа, в якому стані вода, грунти? Чого можна уникнути в майбутньому?
Які наслідки природних стихій ви можете назвати (завдають шкоди господарству, знищують посіви на полях, спричиняють затори, руйнують дороги, греблі, будівлі, гинуть тварини).
Дії людини під час стихійного лиха
1. Зберігайте спокій, уникайте паніки,за можливості надайте допомогу інвалідам, дітям, людям похилого віку, сусідам.
2. Закрийте вікна, вимкніть електро- та газопостачання,
3. Зберіть документи, одяг та необхідні речі, продукти харчування на декілька днів, питну воду, медикаменти, ліхтарик, приймач на батарейках.
4. Перейдіть у безпечне місце. Увімкніть приймач.
5. Не користуйтеся ліфтом: електрострум можуть раптово вимкнути.
6. Не виходьте відразу на вулицю після стихзійного лиха: після того, як вітер стих, через кілька хвилин шквал може повторитися.
Дії людини під час грози
1. Не слід бігти. Ідіть, схилившись якомога нижче. Ні в якому разі не можна пересуватися на велосипедах, і мотоциклах. Не варто навіть руками вести транспортний засіб, ідучи поряд.
2. Уникайте води - вода провідник струму.
3. Безпечніше за все перебувати в приміщенні з громовідводом.
4. Ховаючись під деревами, не забувайте про те, що блискавка найчастіше попадає в найвищі з них. Тобто, що менше деревце, під яким ви знайшли притулок, то краще.
5. Не можна сидіти біля багаття, розмовляти під час грози по мобільному телефону. Найкраще під час грози мобільні телефони взагалі вимикати.
6. Будь - які металеві деталі дуже привабливі для блискавки: годинники, ланцюжки, а особливо - розкрита над головою парасолька. Тому такі речі краще опустити на землю і відійти, парасольку теж скрутити і опустити понижче.
Як поводитися під час підтоплення?
Під час катастрофічних повеней вода може зруйнувати греблі, дороги, іноді гинуть тварини і навіть люди. Тому кожному, хто опинився на підтопленій території, треба діяти дуже швидко.
Якщо повінь застала тебе вдома: вимкни електрику та газ, перенеси необхідні речі на верхні поверхи, на горище, взуй гумові чоботи, вдягни куртку, візьми документи, гроші, запас води і продуктів харчування. Є змога вибратися з будинку і вийти на підвищене місце і клич на допомогу. Коли прибуває вода шукай порятунку на підвищеному місці.
Опрацювати параграф 30 повторити 23 - 24
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Дата 6 травня 2022 рік
Тема: Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах.
Пояснення: Академік Амосов стверджував: "Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні і значні, Замінити їх не можна нічим". Як, використавши знання уроків з основ здоров'я, можете пояснити його слова.
Напередодні літа, ми зосередимося на тому, як передбачити небезпеку та уникнути її на берегах річок, ставків, як не розгубитися і надати першу допомогу тому, хто перегрівся на сонці, чи опікся і кличе на допомогу.
Треба знати: Кожний четвертий потерпілий на воді - це хлопчик чи дівчинка віком до 16 років. Бережіть себе, бо життя людині дається лише один раз.
Завдання: Розглянь в підручнику мал. 95, визнач, які з цих місць не підходять для купання? Чому? Які ще ознаки безпечного і небезпечного пляжу можеш назвати?
Запамятай! Небезпечно купатися у місцях:
1. Де встановлено знак "Купатися заборонено2
2. Де берег річки обривистий або забруднений побутовими відходами
3. Де поблизу є зарості очерету, іншої водяної рослинності чи гідротехнічні споруди\
4. Де з води стирчать корчі, або над водою ростуть великі дерева
Правила для тих, хто купається
1. Не можна купатися, коли надто втомлений, перебуваєш надто далеко від друзів чи берега, або коли тобі надто холодно чи жарко
2. Купатися можна щоразу не більше 20 хвилин
3. Не слід запливати за обмежувальні буйки
4. Небезпечно пірнати з каміння, що під водою.
Запамятай! Не купайся без нагляду дорослих
Коли діти не вміють добре плавати вони використовують надувні матраси, круги або автомобільні камери. Але сильний вітер, хвилі і течія можуть підхопити надувний матрац і віднести його далеко від берега, або просто перекинути його. На воді трапляються ситуації, з якими непросто впоратися і досвідченому плавцеві. Особливо небезпечна судома. Якщо зсудомило ногу, треба на кілька секунд зануритися з головою у воду, випрямити ногу й сильно потягнути рукою ступню за великий палець на себе.
У водоймах, де багато рослин, пливи на самій поверхні води, намагайся не робити різких рухів. Коли руки або ноги заплутались у водоростях, прийми положення "медуза" і звільнися.
Допомога тому, хто тоне
На жаль,тонуть не тільки плавці - початківці. Найбільший ворог того, хто почав тонути - паніка. Тому думай про те, що боятися пізно, треба діяти. Поклич на допомогу.
Намагайся не піднімати голову і руки над водою. Пам'ятай, що вага тіла у воді набагато менша, ніж у повітрі. Не бійся занурити голову - з'явиться додаткова сила, що виштовхуватиме тебе з води. Подивись на вправних плавців: вони пливуть, тримаючи голову у воді і лише на мить повертають її вбік, щоб вдихнути.
Якщо побачив, що людина тоне, допоможи їй. Простягни руку (тільки в тому разі, якщо стоїш на мілині, або тебе хтось міцно тримає), кинь їй надувний матрац або іграшку чи рятувальний круг, сповісти рятувальників, або поклич на допомогу дорослих.
Опрацюваати параграф 31 повторити 25 - 26
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Дата 13 травня 2022 рік
Тема: Моделювання ситуацій надання допомоги постраждалому в разі
теплового або сонячного ударів
Пояснення: Що треба знати про тепловий і сонячний удари
Сонячний удар - ураження центральної нервової системи внаслідок інтенсивної тривалої дії прямих сонячних променів на голову.
Тепловий удар - це загальне перегрівання організму, через розлад терморегуляції під впливом надлишку тепла.
- Де й від кого ви могли чути таку інформацію: "Щоб уникнути теплового і сонячного ударів, не слід перегріватися, не витрачати води і солей з організму, влітку носити головний убір, переважно білого кольору. У спекотну погоду слід збільшувати в добовому раціоні кількість води і солі, не рекомендовано їсти жирну і висококалорійну їжу.
Якщо в разі теплового удару не надати своєчасної допомоги, можлива смерть постраждалого внаслідок порушення дихання та кровообігу.
Надання першої допомоги при сонячному ударі
- відвести потерпілого в затінок або створити його;
- розстебнути одяг (комірець, ремінь, краватку), зняти з людини взуття;
- змочити обличчя і голову холодною водою, або прикласти на голову щось холодне;
- забезпечити потік свіжого повітря, обмахуючи постраждалого рушником;
- дати випити води;
- повідомити медичного працівника та викликати "швидку"
Ознаки теплового удару: сонливість, позіхання, похитування, розлад мови, червоне обличчя, важке дихання. Якщо в цій стадії не надати хворому допомогу, він знепритомніє, його шкіра стане холодною, хоча пульс буде під 160 ударів за хвилину, а температура тіла підніметься до 40 градусів. Дихання в такій ситуації стає поверхневим, з хрипами і стонами. Людина може померти від зупинки дихання чи серця.
Ознаки сонячного удару: розбитість, в'ялість, головний біль і запаморочення, розлад зору, шум у вухах, нудота і блювання, почервоніння обличчя, висока температура, до 39 градусів, дуже часті удари пульсу чи дихання. У важких випадках - галюцинації, кома, смерть.
Треба знати
Перегрівання організму - це хворобливий стан, що може виникнути внаслідок тривалої дії на організм підвищеної температури зовнішнього середовища (на виробництві, в умовах, які утруднюють тепловіддачу з поверхні тіла, в районах із гарячим кліматом, за тривалого перебування на відкритому сонці). Спека може привести до теплового і сонячного ударів.
Підготуватися до контрольної роботи повторити параграфи 24 - 31
https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок
Тема: Контрольна робота
Тестові завдання:
1. Розпорядок дня - це ...
а) порушення прав дитини;
б) обмеження волі і свободи;
в) виконання певних дій протягом дня в один і той же час;
2. " Зебра " на дорозі належить до ?
а) дорожніх знаків;
б) дорожньої розмітки;
в) сигналів регулювальника;
3. До підземного транспорту належить ?
а) маршрутне таксі;
б) метро;
в) автобус;
4. Причиною ДТП можуть бути ?
а) необачність пішохода;
б) неуважність водія;
в) неправильна поведінка пасажирів;
5. За допомогою пам'яті ми ?
а) відтворюємо інформацію;
б) зберігаємо інформацію;
в) забуваємо інформацію;
6. До складових здорового способу життя належать ?
а) рухова активність, недосипання;
б) здоровий сон, недоїдання;
в) повноцінне харчування, здоровий сон, рухова активність;
Закінчіть речення
1. Горіння виникає за наявності ...
2. Там, де є умови для виникнення горіння, слід ...
3. Не залишай ключі від квартири під ...
4. Не відчиняй двері поки не впевнишся, що ...
5. Не вихваляйся дорогими речами перед ...
Поясніть значення термінів
1. Безпека -
2. Горючі матеріали -
3. Життєдіяльність -
4. Загартування -
Бажаю безпечно провести літні канікули
Немає коментарів:
Дописати коментар