2022 - 2023 навчальний рік
Дистанційне навчання
Дата 9 вересня 2022 рік
ТЕМА: Життя і здоров'я
Пояснення: У сучасному світі поширюється рух за спосіб життя, який зберігає здоров'я. Зокрема, у європейських містах на курців навіть на вулицях дивляться як на дикунів. У деяких американських школах заборонено продавати їжу та напої, що спричиняють ожиріння. Отже ми з вами повинні вести здоровий спосіб життя. Для цього треба дотримуватися певних норм і правил і цінувати своє здоров'я.
Формула здорового способу життя
Зберігати - означає поводитися так, щоб не шкодити своєму здоров'ю: уникати небезпечних ситуацій, остерігатися шкідливих звичок. Не можна вживати зіпсовану їжу (тютюн, алкоголь, наркотики). Дуже обережно слід користуватися інструментами, фарбами і тим, чим можна отруїтися або травмуватится.
Розвивати - означає дбати про розвиток своїх здібностей і можливостей. Ти вже знаєш, що тренуваннями можна вдосконалити свої фізичні можливості: навчитися швидко бігати, вище стрибати, далеко плавати. Більшість людей набуває цих навичок методом "проб і помилок" Але той, кого навчили життєвих навичок, має набагато більше шансів досягти визначеної мети, успіху в житті, стати шанованою всіма і бути задоволеним.
Відновлювати - означає, правильно поводитись тоді, коли ти захворів, чи отримав травму. Вміти вчасно виявити ознаки поганого самопочуття, знати до кого і як звернутися за допомогою, вміти надавати невідкладну допомогу потерпілому і самому собі.
Опрацювати параграф 1
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 13 вересня 2022 рік
Тема: Принципи безпечної життєдіяльності.
Пояснення: Життєдіяльність - це дії людини,що забезпечують умови для її існування та розвитку. Основні види твоєї життєдіяльності - праця, навчання, гра, творчість, відпочинок.
Безпека - це ситуація, коли ніщо не загрожує твоєму життю, ти у безпеці.
Формула безпечної життєдіяльності
Передбачати - вміння передбачати небезпечні ситуації і наслідки своїх дій. Наприклад, коли проходиш біля повороту чи арки, слід передбачати несподівану появу автомобіля.
Уникати - вміти розпізнавати небезпечні ситуації, оцінювати ризик і діяти так, щоб не потрапляти в них. Наприклад, краще пропустити переповнений автобус і сісти в наступний, ніж можливо травмуватися.
Діяти - означає не розгубитися, тобто бути фізично і психологічно готовим діяти у небезпечній ситуації, знати, що і як треба робити, коли ти потрапив у скрутне становище. Не втрачати надії і боротися, зробити все можливе, щоб урятуватися самому і допомогти їншим.
Завдання: Розгляньте малюнки 7 і 8 підручника сторінки 14, 17 Запам'ятайте які існують рятувальні служби і за якими номерами телефонів їх можна викликати
101 - пожежна охорона; 102 - поліція, 103 - швидка медична допомога, 104 - газова служба
Опрацювати параграф 2
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 20 вересня 2022 рік
Тема: Наш добробут.
Пояснення: Слово "добробут" утворилося з двох слів "добро" і "бути"
Тому коли людина почувається щасливою і задоволеною своїм життям, кажуть, що вона має високий рівень добробуту. Наукою доведено, що добробут - це рівень задоволення всіх людських потреб - матеріальних і духовних. У своєму житті людина завжди чогось прагне. Подумайте, чого хочете ви? Нерідко наші бажання і потреби збігаються. Часто буває інше: наші бажання не відповідають потребам.
Американський психолог Абрагам Маслоу склав і запропонував піраміду потреб.
Завдання: Розгляньте малюнок 5 у підручнику, сторінка 25. Визначте, які для вас найважливіші є потреби (повітря, їжа, вода, сон), а також ваша безпека (житло, одяг). До всього додається ваше спілкування в середовищі (друзі, сім'я, сусіди). Коли подорослішаєте, постане потреба у самореалізації.
Життєві навички для добробуту
Людина адаптується в такому складному житті. Щоб успішно долати всі труднощі, досягати високого рівня добробуту, необхідно набувати особливих навичок. Їх називають життєвими навичками. Це уміння, які допомагають людям краще спілкуватися та розуміти один одного, співпрацювати, аналізувати проблеми, приймати рішення. Життєвими їх називають тому, що вони необхідні кожній людині, незалежно від того, яку професію вона обрала. Кожна людина навчається на своїх помилках.
Щоб бути успішним у житті, дотримуйся таких порад
- уміння шанувати себе та інших; - уміння критично та творчо мислити;
- уміння аналізувати проблеми та приймати зважені рішення;
- уміння розуміти і правильно висловлювати свої думки;
- уміння слухати і говорити: - уміння надавати підтримку тим, хто її потребує;
Опрацювати параграф 3 Розглянь мозаїку завдань до теми, сторінка 29
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 27 вересня 2022 рік
Тема: Правила для пішоходів.
Пояснення: Перебуваючи вдома чи школі ти перш за все повинен дбати про свою безпеку. Правильно переходити складні ділянки дороги, безпечно поводитися на зупинках і в громадському транспорті. Захищати своє життя під час дорожньо - транспортної пригоди.
За літо ви підросли, стали самостійними і подорослішали. Мабуть знаєте вже як переходити складні ділянки дороги, наприклад, багатосмугові. І чому вони так називаються? Дороги, які мають більше як дві смуги називають багатосмуговими.
Визначити кількість смуг на дорозі можна за допомогою дорожньої розмітки, або дорожнього знака "Напрямки руху по смугах"
Завдання: Знайдіть на малюнку 10 у підручнику, сторінка 21 знак "Напрямки руху по смугах". За відсутності дорожніх знаків і розмітки неважко визначити кількість смуг на око, уявивши поряд кілька вуличних автомобілів.
Коли автомобілі рухаються один за одним по смугах, вони нагадують потік. Можливо, тому рух автомобілів на дорозі назвали транспортним потоком. Потоки, що рухаються назустріч один одному, розділяють осьовою лінією. Іноді на осьовій лінії позначають острівці безпеки.
Яка відстань до автомобілів вважається безпечною, щоб переходити багатосмугову дорогу?
Найменша безпечна відстань до автомобіля, який рухається найближчою смугою - 50 метрів (це приблизно відстань між двома опорами електромережі). Щоб подолати дві смуги, пішоходові знадобиться удвічі більше часу. Безпечна відстань до автомобіля, який рухається другою смугою, буде удвічі більшою - 100 метрів, а до того, що на третій смузі - 150 метрів.
Опрацювати параграф 4 Відповіді на запитання
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 4 жовтня 2022 рік
Тема: Безпека на зупинках громадського транспорту.
Пояснення: Зупинки автомобільного транспорту є всюди, їх багато особливо у містах. На них треба бути особливо обережними. Зупинки позначають особливими дорожніми знаками.
Запам'ятай: Переходити дорогу на зупинці небезпечно. Якщо необхідно обійти автобус спереду, відступи від нього 5 великих кроків. Перш ніж вийти з автобуса, зупинись і уважно подивись ліворуч і праворуч. Якщо необхідно обійти автобус ззаду, то, перш ніж вийти з транспорту, зупинись і уважно подивись праворуч і ліворуч.
Завдання: Користуючись малюнком 10 Дорожні знаки зупинки громадського транспорту. Визначте для кожного дорожнього знаку назву зупинки, вид транспорту і номер маршруту. Полічіть скільки разів на добу їздить автобус № 30.
Як переходити дорогу з трамвайними коліями?
Трамвайні колії у великих містах прокладені посеред дороги. За правилами дорожнього руху водії автомобілів мають зупинитися і пропустити пасажирів, що вийшли з трамваю, або йдуть до нього. Але це правило діє лише тоді, коли трамвай зупинився і відчинилися двері. Тож не поспішайте перебігати дорогу перед автомобілями.
Опрацювати параграф 5 Виконайте завдання 3 на сторінці 43
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 11 жовтня 2022 рік
Тема: Безпека у громадському транспорті.
Пояснення: Громадський транспорт - це пасажирський транспорт, який надає послуги з перевезення людей за певними маршрутами. До нього відносяться автобуси, тролейбуси, трамваї, метрополітен. Останнім часом багато мікроавтобусів використовуються як маршрутні таксі. Якщо ви їздили таким транспортом, пригадайте їх конструкцію.
Завдання: Прочитайте наведені твердження на сторінці 47 у підручнику. Поясніть, з якими ви погоджуєтесь, а з якими - ні. Висловіть свою думку.
Що собою являє електротранспорт?
Електротранспорт - це тролейбуси і трамваї. Вони вважаються безпечнішими від автобусів, тому що рухаються з невеликою швидкістю по рейках або вздовж електричних проводів і мають ширші та зручніші двері і проходи. Однак, за деяких обставин, вагони, де перебувають люди, можуть опинитися під напругою. Наприклад, ти довго чекав тролейбус, а коли він під'їхав, ти побачив, що з під його колес сиплються іскри. Або у трамваї помітив, як жінка зойкнула, торкнувшись металевого поручня. Якщо таке трапилося, намагайся діяти обережно, не штовхати пасажирів, адже вони можуть похитнутися і постраждати від ураження електричним струмом.
У метрополітені
Вестибюль метрополітену обладнано автоматами і касами для продажу проїзних документів та пропускними пунктами. На видному місці розміщено схему метрополітену. Вона допоможе визначити, як доїхати до потрібної станції, де слід зробити пересадку. У метро завжди є черговий. За необхідності до нього завжди можна звернутися за допомогою.
Опрацювати параграф 6 Переписати в зошит "Запам'ятайте" на сторінці 51.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 18 жовтня 2022 рік
Тема: Засоби безпеки у транспорті.
Пояснення: Хоч би якими зручними були салони автобусів і тролейбусів, у транспорті завжди існує небезпека. Наприклад, він може потрапити в дорожньо - транспортну аварію, в салоні може виникнути пожежа, комусь із пасажирів може стати зле.
Тому правила дорожнього руху вимагають укомплектовувати транспорт необхідними засобами безпеки (вогнегасник, молоток для розбиття шибок, аптечка).
Завдання: Розгляньте малюнок 17 на сторінці 54 у підручнику і знайдіть у салоні автобуса 2 аварійні виходи, 2 вогнегасники, 2 аптечки, 2 молоточки для розбиття шибок. Дослідіть у будь - якому автобусі, тролейбусі чи трамваї де розташовані аварійні виходи та інші засоби безпеки. Порівняйте їх із зображеннями на малюнку 17.
Як поводитися під час аварії?
Під час аварії у транспорті важливо зберігати самоконтроль, щоб реально оцінити небезпеку і знати як себе захистити. Якщо ви стоїте, треба повернутися боком і міцно за щось ухопитися. Головне - уникнути зіткнення з навколишніми предметами щоб не травмуватися. Вміння швидко приймати безпечне положення під час аварії може врятувати тебе.
Навіть невелика пожежа на транспорті може привести до тяжких наслідків через те, що існує загроза вибуху пального. Тому діяти треба швидко. Головне в такій ситуації не панікувати і якнайшвидше вибратися з салону. Можна розбивати вікна і відкрити аварійні виходи.
Опрацювати параграф 7 Мозаїка завдань до теми на сторінці 58.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 1 листопада 2022 рік
Тема: Адаптуємося до основної школи.
Пояснення: Слово "адаптація" означає пристосування до середовища. Як ви пристосувалися у 5 класі до дистанційного навчання. Декому було важко. Щоб адаптуватися потрібен час. Але так чи інакше ви розвиваєте свої здібності і таланти. Хтось має математичні здібності, комусь легко дається вивчення іноземних мов, а хтось гарно малює.
Від чого залежать здібності? Відомо, що ліва півкуля головного мозку відповідає за операції з літерами та числами, її умовно називають мислителем, а права - відповідальна за уяву, здатність орієнтуватися в просторі, розпізнавати складні об'єкти, її називають митцем.
Завдання: Виконайте вправи, що запропоновані на малюнку 22, сторінка 63 підручника. Вони допоможуть з'ясувати, яка півкуля головного мозку у вас активніша. Вправи виконуйте швидко не замислюючись.
Як подружитися з навчальним предметом?
Зі свого улюбленого предмета ви навчаєтеся легко. А як подружитися, наприклад, з математикою. Для її засвоєння достатньо старанності і трохи терпіння. Дослухайтеся до такої поради: "Цікавтесь предметом, аж доки, він зацікавить вас".
Завдання: Розгляньте малюнок 25 у підручнику на сторінці 65. Чого навчають шкільні предмети. Запам'ятайте: Усі шкільні предмети корисні кожній людині, незалежно від уподобань та майбутньої професії. Розподіліть предмети і напишіть користь від їх вивчення за зразком, що подано на малюнку 22.
Опрацювати параграф 8 Виконати завдання 5. на сторінці 66.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 8 листопада 2022 рік
Тема: Керуємо часом.
Пояснення: Час не стоїть на місці. Секунда за секундою, хвилина за хвилиною спливає час. А куди він спливає залежить від вас?
Прочитати цікаву книжку, навчитися танцювати або допомагати мамі - час витрачено на добру справу. А коли ви цілий день граєте в комп'ютерні ігри - це час змарновано. Час треба приділяти найважливішим і важливим справам, а неважливі справи самі заповнять проміжки між ними.
Завдання: Розгляньте малюнок 26 у підручнику на сторінці 68. Розставлення пріоритетів. Оцініть перелік справ Олександри. Поміркуйте, чи правильно вона розподілила їх на категорії. Складіть перелік своїх справ, користуючись малюнком 26. Спробуйте пройти тест "Для всього свій час" на сторінці 70.
Запам'ятайте: У вашому віці треба спати не менше 8 годин на добу. Щодня випивати 7 - 8 склянок води. Харчуватися 3 - 4 рази в день. Кожного дня у вас повинен залишитися вільний час на дозвілля і розваги.
Опрацювати параграф 9. Виконати завдання 6. на сторінці 70.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Тема: Учимося самостійно.
Пояснення: Ви є учнями школи і для вас домашні завдання по уроках - найважливіші складові вашого навчання. Іноді вам здається, що домашніх завдань забагато, але коли правильно організувати процес навчання то можна все встигнути.
Завдання: Розгляньте схему на малюнку 28. Як виконувати домашні завдання? Поміркуйте, чому деякі речі допомагають працювати швидше, а деякі - заважають?
Запам'ятайте: Успішне виконання домашніх завдань залежить і від правильного облаштування робочого місця (світло повинне падати зліва, підставка для підручників - обов'язкова, сидіти треба з прямою спиною, притулившись до спинки стільця).
Коли виникають проблеми з домашнім завданням, ви можете звернутися за допомогою до однокласників, або використати інформацію Інтернет - ресурсів, енциклопедії, переглянути навчальне відео.
Запам'ятайте: Після напруженого навчального дня треба вчасно відпочивати. Ніхто не здатний бути увесь час зосередженим. Якщо відчуваєте, що не можете пригадати щойно прочитаний матеріал - зробіть перерву. Під час перерви обов'язково подихайте свіжим повітрям, змініть своє місце перебування, допоможіть мамі, використайте час з користю. Можете перекусити, погратися з домашніми улюбленцями.
Забороняється: Вмикати телевізор або відволікатися в комп'ютерну гру. Це може заволодіти вашою увагою і надовго відволікти вас від уроків. Щоб розслабити втомлену спину і розім'ятися, виконай кілька фізичних вправ, що показані на малюнку 31 у підручнику.
Опрацювати параграф 10. Виконати завдання 2. на сторінці 77.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 22 листопада 2022 рік
Тема: Учимося вчитися.
Пояснення: Коли ти навчаєшся завжди отримуєш якусь інформацію і її треба запам'ятати. Існують 5 основних каналів сприйняття інформації: зір, слух, нюх, дотик, смак. Але у кожної людини ці канали мають різну силу.
Одні найбільше інформації сприймають очима, їх називають візуалами. Їм треба все побачити на власні очі , або прочитати у підручнику. Другі найкраще засвоюють інформацію на слух Їм набагато легше послухати пояснення, або перепитати, ніж прочитати у підручнику, їх називають аудіали. Треті отримують найбільше інформації через дотик, нюх, смак, їх називають кінестетиками.
Наприклад, щоб навчитися працювати з новим технічним пристроєм, візуалам достатньо прочитати інструкцію, аудіалам - послухати пояснення, а кінестетикам необхідно спробувати все власноруч.
Завдання: Розгляньте малюнок на сторінці 79. Що собою являють аудіали, візуали, кінестетики. Поміркуйте, ми сприймаємо інформацію через усі органи чуття. З'ясувати, який канал сприйняття є головним для нас можна в результаті простого експерименту. Уявіть, наприклад, берег моря, озера або річки. Ви бачите картину, чуєте плескіт хвиль, відчуваєте як вони торкаються вас. У якому порядку це постало у вашій увазі в такій послідовності ви і сприймаєте інформацію з навколишнього світу.
Незалежно від того, хто ми - аудіали, візуали чи кінестетики, кожному з нас необхідне уміння слухати. Процес слухання складається з трьох основних кроків:
Зосередитися - бути уважним; Зрозуміти - правильно розшифрувати інформацію; Запам'ятати - зберегти інформацію в пам'яті. На сторінці 81. подані прийоми для запам'ятовування. Познайомся з ними.
Опрацювати параграф 11. Мозаїка завдань на сторінці 83.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 29 листопада 2022 рік
Тема: Узагальнення знань з розділів: "Безпека на дорогах" "Учимося вчитися".
Життєві навички для добробуту
Людина адаптується в такому складному житті. Щоб успішно долати всі труднощі, досягати високого рівня добробуту, необхідно набувати особливих навичок. Їх називають життєвими навичками. Це уміння, які допомагають людям краще спілкуватися та розуміти один одного, співпрацювати, аналізувати проблеми, приймати рішення. Життєвими їх називають тому, що вони необхідні кожній людині, незалежно від того, яку професію вона обрала. Кожна людина навчається на своїх помилках.
Коли автомобілі рухаються один за одним по смугах, вони нагадують потік. Можливо, тому рух автомобілів на дорозі назвали транспортним потоком. Потоки, що рухаються назустріч один одному, розділяють осьовою лінією. Іноді на осьовій лінії позначають острівці безпеки.
Громадський транспорт - це пасажирський транспорт, який надає послуги з перевезення людей за певними маршрутами. До нього відносяться автобуси, тролейбуси, трамваї, метрополітен. Останнім часом багато мікроавтобусів використовуються як маршрутні таксі. Якщо ви їздили таким транспортом, пригадайте їх конструкцію.
Як поводитися під час аварії?
Під час аварії у транспорті важливо зберігати самоконтроль, щоб реально оцінити небезпеку і знати як себе захистити. Якщо ви стоїте, треба повернутися боком і міцно за щось ухопитися. Головне - уникнути зіткнення з навколишніми предметами щоб не травмуватися. Вміння швидко приймати безпечне положення під час аварії може врятувати тебе.
Навіть невелика пожежа на транспорті може привести до тяжких наслідків через те, що існує загроза вибуху пального. Тому діяти треба швидко. Головне в такій ситуації не панікувати і якнайшвидше вибратися з салону. Можна розбивати вікна і відкрити аварійні виходи.
Одні найбільше інформації сприймають очима, їх називають візуалами. Їм треба все побачити на власні очі , або прочитати у підручнику. Другі найкраще засвоюють інформацію на слух Їм набагато легше послухати пояснення, або перепитати, ніж прочитати у підручнику, їх називають аудіали. Треті отримують найбільше інформації через дотик, нюх, смак, їх називають кінестетиками.
Наприклад, щоб навчитися працювати з новим технічним пристроєм, візуалам достатньо прочитати інструкцію, аудіалам - послухати пояснення, а кінестетикам необхідно спробувати все власноруч.
Повторити параграфи 3 - 11
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 6 грудня 2022 рік
Тема: Рухова активність. Види рухової активності
Пояснення: Рухова активність - це будь-яка діяльність, пов'язана з рухом тіла. Наприклад, рухливі ігри, заняття спортом.
Завдання: Розгляньте малюнок 32 на сторінці 86 підручника Переваги активного способу життя. Чим вони корисні? У тих, хто займається спортом збільшується об'єм легень і тому всі органи краще забезпечуються киснем. Фізичні вправи збільшують щільність кісток та пластичність звязок. Розвиваються всі м'язи, зокрема серце.
Наслідки малорухомого способу життя
- через недостатнє надходження до мозку поживних речовин і кисню зменшується мозкова активність, підвищується тривожність, погіршується настрій;
- без тренувань розвивається слабкість скелетних м'язів і серцевого м'яза, який качає кров;
- унаслідок тривалого сидіння порушується постава і зменшується об'єм грудної клітки і легень. Дихання стає поверхневим і зменшується кількість кисню, що потрапляє в кров.
Активні розваги - основна складова частина здорового способу життя. Захисний шолом є обов'язковим для тих, хто займається активними видами спорту, адже черепно - мозкові травми - найнебезпечніші.
Опрацювати параграф 12. Виконати завдання 3. на сторінці 93.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 13 грудня 2022 рік
Тема: Корисний відпочинок. Профілактика шкільних хвороб.
Пояснення: Після активного навчального трудового дня треба відпочивати. Нехтування відпочинком може привести до виснаження організму і перевтоми. Людина піддається стресу.
Стрес - стан фізичного і психологічного напруження організму, він спричиняє погане самопочуття.
Вчені довели, що найкращий спосіб для відпочинку - зміна видів діяльності: фізичну працю завжди чергують з розумовою.
Завдання: Розгляньте малюнок 40 на сторінці 96. в підручнику. Активний і пасивний відпочинок. Визначте, який відпочинок є активним, а який пасивним. Поясніть свою думку. За 2 хвилини напишіть якомога більше видів активного відпочинку.
Умови здорового сну: лягати спати в один і той самий час; вимикати гаджети перед сном, провітрювати кімнату, спати при температурі +18 - 20 градусів.
Профілактика шкільних хвороб
Заняття в школі пов'язане з ризиком виникнення деяких захворювань. Це зниження гостроти зору, викривлення хребта. Зір - важливий канал отримання інформації з навколишнього світу. Найбільші навантаження на очі людина отримує під час читання, писання, сидіння перед монітором комп'ютера.
Завдання: Ознайомтеся з порадами, як правильно читати і писати, щоб зберегти зір на сторінці 101 у підручнику. Щоб зберегти правильну поставу розглянь малюнки на сторінці 102 та спробуй виконати зображені на них вправи. Вони допоможуть тобі уникнути порушень постави і викривлення хребта.
Опрацювати параграфи 13, 14. Мозаїка завдань до теми на сторінці 104.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 20 грудня 2022 рік
Тема: Профілактика інфекційних захворювань
Пояснення: Інфекційні захворювання - це хвороби, які передаються від хворої людини до здорової (грип, туберкульоз). Ці хвороби спричиняють паразити, віруси та бактерії.
На сторінці 106 у підручнику показано 3 групи організмів, які передають інфекційні захворювання: Паразити (їх можна побачити неозброєним оком). Бактерії і Віруси (тільки за допомогою збільшувальних приладів - лупи і мікроскопа).
Шляхи зараження: Багато мікробів живе у повітрі, яким ми дихаємо. Також вони знаходяться на різних предметах, на краплинах води. Під час дихання вони проникають в організм людини і викликають різні захворювання.
Завдання: Розгляньте малюнок 43. Поясніть, чому треба дотримуватись даних способів захисту від респіраторних інфекцій. прокоментуйте: як треба користуватися медичними масками, уникати контакту з хворими людьми, натовпу, обов'язково часто мити руки з милом.
Які інфекції передаються через кров? Це вірусні захворювання на гепатит В і С, ВІЛ (вірус імунодефіциту людини), який руйнує імунітет і робить людину беззахисною перед різними інфекціями. Якщо в цей час не приймати спеціальні ліки, то настає остання стадія ВІЛ - інфекції (СНІД) - коли людина може померти від будь - якої інфекції.
Опрацювати параграф 15. Мозаїка завдань до теми на сторінці 111.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 10 січня 2023 рік
Тема: Ми - особливі. Повага до себе. Унікальність людини.
Пояснення: Кожна людина особлива по своєму: має свій характер, звички, уподобання, має свої здібності. У своєму житті ви повинні перш за все проявляти повагу один до одного і дотримуватися золотого правила моральності: "Стався до людей так, якби ти хотів, щоб вони ставилися до тебе" У цих словах закладено глибоку мудрість: адже, якщо ти не любиш себе, то ніколи і не полюбиш інших.
Усі люди різні між собою. Одні мають світлий колір шкіри, інші - темношкірі, люди мають різну статуру. Але це не означає, що хтось кращий, а хтось гірший. Усі люди мають рівні права.
Завдання: Розгляньте малюнок 48 у підручнику на сторінці 115. Відмінності між людьми. Визначте, які відмінності існують між цими людьми (вік, стать, професія). Поміркуйте, що сталося б, якби на світі залишилися люди одного віку (наприклад, літні люди або немовлята). Що було б, якби у світі залишились люди одної статі?
Учимося толерантності. Здатність поважати погляди та уподобання інших людей, навіть якщо вони не збігаються з твоїми поглядами називають толерантністю. Ми не маємо права принижувати і ображати інтереси інших людей, якщо вони нам чимось не подобаються, а навпаки, проявляти милосердя і доброзичливість.
Завдання: Прокоментуйте малюнок 49 на сторінці 116 у підручнику. Спільне і відмінне між людьми.
У своєму житті ви повинні дбати про себе та інших. Коли всі мають спільну мету і кожен намагається працювати на повну силу, то вважають, що ці люди створили команду.
Опрацювати параграф 16. Мозаїка завдань до теми на сторінці 118.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 17 січня 2023 рік
Тема: Культура емоцій. Емоційний інтелект. Розпізнавання емоцій.
Пояснення: Емоції - це певний стан людини, коли вона виражає хвилювання, образу, або навпаки - дуже задоволена і радісна.
Завдання: Розгляньте малюнок 50 на сторінці 120 у підручнику. Визначте, які емоції приємні, а які - неприємні. Згадайте такі ситуації у вашому житті. Що ви відчували?
Емоційний інтелект - це вміння розпізнавати свої емоції та керувати ними, а також враховувати почуття інших під час спілкування. Більшість успішних людей мають високий рівень емоційного інтелекту.
Завдання: За допомогою малюнку 51 з'ясуйте складові емоційного інтелекту. Проаналізуйте та визначте, який рівень емоційного самоконтролю ви маєте?
Невербальний вияв емоцій - це коли людина може виявляти та розуміти почуття інших без слів. У своєму житті люди повинні вміти керувати своїми емоціями. Це найкраще робити через вправу "Я - повідомлення". Це речення, яке містить слова "я", "мені", "мене" і повідомляє про нашу проблему і наші почуття. Якщо вам щось не подобається, що роблять інші, ніколи не проявляйте агресію до них, прагніть людині в даному випадку допомогти.
У соціальних мережах для висловлення емоцій використовують емотикони (смайлики), але ними не варто зловживати, бо мовою соціальних мереж це означає крик.
Прокоментуйте малюнок 56 на сторінці 125 у підручнику. Повідомлення з емотиконами.
Опрацювати параграф 17. Завдання 4 на сторінці 126.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 24 січня 2023 рік
Тема: Бути людиною. Доброзичливість і волонтерство.
Пояснення: Співчуття (співпереживання) - це частина емоційного стану людини. Це вміння допомагати іншим, співчувати їхньому горю. Це вміння знаходити порозуміння між старшими товаришами і однолітками.
Завдання: На сторінці 128 у підручнику запропоновані запитання для обговорення. Давайте разом їх прокоментуємо.
- що відчувають рідні, коли їхня дитина затримується і вони не знають де вона?
- що вони відчувають, коли їхня донька чи син відмовляються їм допомагати?
- Що відчувають хлопчик чи дівчинка, коли їх дражнять або не запрошують до гри?
Шо означає робити добро?
Прокоментуємо перелік добрих справ на сторінці 129 у підручнику
Ми маємо своїх найменших друзів - тварин, і повинні дбати і піклуватися про них.
На малюнку 58 запропоновані рекомендації: як потрібно дбати про домашніх тварин. Будьте уважними: тварини можуть лякатися, нервувати. Якщо вони не хочуть з вами гратися, не чіпайте їх. Грайтеся чемно, не дражніть і не відбирайте їжу. Пам'ятайте: тварини мають чутливий слух. Гучний крик може просто налякати їх.
У світі існує багато благодійних організацій, які збирають ресурси і залучають волонтерів до вирішення важливих проблем: допомога бідним родинам, хворим людям, безпритульним тваринам.
Опрацювати параграф 18. Мозаїка завдань до теми на сторінці 132.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 31 січня 2023 рік
Тема: Суспільні норми. Закони і права.
Пояснення: Всі ми з вами проживаємо в суспільному середовищі і повинні дотримуватися загальних суспільних норм і правил. Соціальне благополуччя людини залежить не тільки від уміння підтримувати доброзичливі стосунки, а уміння застерегти себе від різних ризиків.
У людському середовищі існують загальні правила: не ображати, не обманювати, не заздрити. Ваше шкільне життя пов'язане із загальними правилами в школі.
Завдання: Розгляньте малюнок 60 на сторінці 135 у підручнику Правила класу. Прокоментуйте і порівняйте їх з правилами вашого класу. Поміркуйте, яких правил вам дотримуватись легко, а яких - складно. Якби ви були директором школи то запровадили б інші правила.
Право - це система суспільних норм (правил), які регулюють життя і поведінку людей у суспільстві. В Україні норми і права записані в Конституції України.
Права дитини занотовано в спеціальному документі - це Конвенція про права дитини, яку прийняла ООН у 1989 році. Проаналізуйте малюнок 61.
Що таке обов'язки? Норми суспільного життя передбачають не лише права, а й обов'язки.
Обов'язок - це зобов'язання людини перед собою, іншими людьми, державою.
Дотримання взятих на себе зобов'язань і спільно прийнятих правил полегшує взаємодію у суспільстві і робить усіх щасливішими.
Завдання: Розгляньте малюнок 62 і назвіть обов'язки дітей. Подумайте, чому важливо з повагою ставитися до близьких, берегти природу і державне майно, старанно вчитися і дбати про своє здоров'я. Поміркуйте, що може статися, якщо цього не робити.
Опрацювати параграф 19. Завдання 1 на сторінці 140.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 7 лютого 2023 рік
Тема: Умови ефективного спілкування.
Пояснення: Спілкування - це обмін думками, враженнями, повідомленнями. Люди можуть передавати свої повідомлення словами, тобто вербальним способом, і без слів - невербально. Спробуємо з'ясувати, що допомагає, а що перешкоджає порозумінню.
Завдання: Прокоментуйте малюнок 65 на сторінці 142 у підручнику Навички, які сприяють порозумінню між людьми. Тут простежується такий алгоритм: у спілкуванні говорити чітко і по черзі, можливо ставити уточнювальні запитання, слухати уважно, бути щирим і тактовним.
Вчені довели, що порозумінню сприяють відкритість і щирість. Набагато легше розшифрувати повідомлення людини, яка говорить те, що думає. Якщо хтось щиро радіє зустрічі, це зрозуміло не лише з його слів, а й з радісної усмішки, обіймів, інтонації. Однак, щирість повинна мати межі. інакше вона перетворюється на нетактовність. Виховані люди поводяться чемно навіть з тими, хто їм не до вподоби.
Доброзичливість і гарні манери у спілкуванні - сприяють порозумінню, тому люди виробили правила ввічливості етикету.
Прокоментуйте малюнок 68. Гарні манери
Уміння говорити та слухати - одна з найголовніших навичок у спілкуванні, Людина, яка слухає, є активною учасницею розмови. Уважного слухача або слухачку неважко розпізнати.
Прокоментуйте малюнок 69. Ознаки активного слухання
Однією з важливих навичок, яка допомагає уникати непорозумінь, є вміння перепитати, уточнити зміст повідомлення. Уміння ставити уточнювальні запитання поліпшує якість спілкування.
Опрацювати параграф 20. Завдання 2 на сторінці 148.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 14 лютого 2023 рік
Тема: Стилі спілкування. Як відстояти себе?
Пояснення: У житті часто трапляються ситуації коли треба звернутися за допомогою, про щось домовитись, або просто відмовитись від небезпечних пропозицій. В таких випадках ми поводимося по різному: агресивно, пасивно чи асертивно (упевнено та ввічливо).
Завдання: Розгляньте схему про стилі спілкування в підручнику на сторінці 150. Прокоментуйте, як поводяться агресивні, пасивні та упевнені люди. Розкажіть про ситуацію, коли ви поводилися пасивно, агресивно чи асертивно.
Що означає пасивна поведінка? Якщо людина нехтує власними інтересами і намагається уникати конфліктів, вони показує пасивну поведінку. Таким людям складно захистити себе, вони не можуть самостійно ухвалювати рішення.
Прокоментуйте схему на сторінці 151. Як стати менш пасивним?
Що означає агресивна поведінка? Люди з такою поведінкою прагнуть лідерства, відстоюють лише власну точку зору, навіть якщо в чомусь винні. У своїх діях не зважають на інтереси інших.
Прокоментуйте схему на сторінці 152. Як стати менш агресивним?
Що означає (упевнена) асертивна поведінка? Бути упевненим, означає відстоювати себе з повагою до інших. Таку поведінку називають упевненою, гідною, рівноправною, відповідальною. Така поведінка є запорукою рівноправних стосунків, у яких ніхто не буде приниженим. Це ввічливе і приязне спілкування, уміння передбачати наслідки своїх слів і вчинків, тактовність і гарні манери.
Прокоментуйте схему на сторінці 153. Як стати більш асертивним?
Опрацювати параграф 21. Мозаїка завдань до теми на сторінці 154.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 21 лютого 2023 рік
Тема: Спілкування з дорослими.
Пояснення: Особистий простір - це середовище у якому під час спілкування ви почуваєте себе комфортно і затишно. Від співрозмовника бажано стояти на відстані витягнутої руки.
Прокоментуйте малюнок 71. Кола особистого простору.
Щодня ми спілкуємося з багатьма людьми - рідними, друзями, знайомими і незнайомими. Але спілкуємося з ними по різному. Чим рідніші нам люди то ми більше їм довіряємо, а незнайомцям розповідаємо про себе небагато.
Завдання: Дізнатися, як правильно спілкуватися з різними людьми допоможуть Кола спілкування на малюнку 72. Прокоментуйте кожне коло.
Родина - найближче коло спілкування. Дружну родину часто порівнюють з командою, де один за всіх і всі за одного.
Прокоментуйте малюнок на сторінці 158.
У своєму житті завжди важливо знати від кого можна отримати потрібну інформацію та захист. Якщо поруч немає знайомих людей, звертайтеся до тих, кому довіряєте.
Завдання: Розгляньте малюнок 73. Кола підтримки Дарини. Визначте, до кого дівчинка може звернутися по допомогу в родині, в школі, у спортивному залі. Поміркуйте, якщо трапилося лихо, до кого з дорослих ви можете звернутися по допомогу? Створіть свою схему Кола підтримки.
Запам'ятайте: Кваліфіковану психологічну допомогу ви можете отримати за телефонами Національної гарячої лінії для дітей та молоді. 0 800 500 225 або 116 - 111.
Опрацювати параграф 22. Мозаїка завдань до теми на сторінці 160.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 28 лютого 2023 рік
Тема: Спілкування з однолітками.
Пояснення: Однолітки - це діти одного віку з тобою. Дуже важливо у твоєму віці знайти справжнього друга. Дружба - це стосунки між людьми де відчувається взаємна прихильність, турбота і довіра один до одного.
Уміння обирати добрих, надійних друзів, встановлювати і підтримувати дружні стосунки є однією з найважливіших життєвих навичок.
Завдання: Розгляньте малюнки 74, 75 на сторінці 162 у підручнику. Справжній друг. Справжня подруга. Проведіть мозковий штурм та проаналізуйте запропоновані риси, які характеризують друга. Запамятайте: щоб мати друга, треба самому навчитися дружити.
Друзі можуть сприяти покращанню вашого життя, принести в нього багато радісних моментів. Прочитайте про переваги дружби та обговоріть як це стосується вас (завдання на сторінці 163).
Всі ви перебуваєте у класному колективі, і найголовніше - ви не байдужі один до одного, вмієте співчувати і допомагати тим, хто цього потребує.
Обговоріть ознаки дружнього класу на малюнку 76.
На жаль, у класному колективі часто бувають випадки насилля і цькування (булінг) - штовхання, сварки, бійки.
Ознаки булінгу: приниження, глузування, залякування, ігнорування інтересами.
Прокоментуйте ознаки булінгу на малюнку 77.
Як протистояти булінгу (скористайтеся схемою на малюнку 78.
Кібербулінг - це форма цькування з використанням цифрових пристроїв мобільних телефонів у соціальних мережах.
Опрацювати параграф 23. Мозаїка завдань до теми на сторінці 170.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 7 березня 2023 рік
Тема: Узагальнення знань з розділу: "Соціальне здоров'я"
Пояснення: Кожна людина особлива по своєму: має свій характер, звички, уподобання, має свої здібності. У своєму житті ви повинні перш за все проявляти повагу один до одного і дотримуватися золотого правила моральності: "Стався до людей так, якби ти хотів, щоб вони ставилися до тебе" У цих словах закладено глибоку мудрість: адже, якщо ти не любиш себе, то ніколи і не полюбиш інших.
Усі люди різні між собою. Одні мають світлий колір шкіри, інші - темношкірі, люди мають різну статуру. Але це не означає, що хтось кращий, а хтось гірший. Усі люди мають рівні права.
Емоційний інтелект - це вміння розпізнавати свої емоції та керувати ними, а також враховувати почуття інших під час спілкування. Більшість успішних людей мають високий рівень емоційного інтелекту.
Всі ми з вами проживаємо в суспільному середовищі і повинні дотримуватися загальних суспільних норм і правил. Соціальне благополуччя людини залежить не тільки від уміння підтримувати доброзичливі стосунки, а уміння застерегти себе від різних ризиків.
У людському середовищі існують загальні правила: не ображати, не обманювати, не заздрити. Ваше шкільне життя пов'язане із загальними правилами в школі.
Що означає пасивна поведінка? Якщо людина нехтує власними інтересами і намагається уникати конфліктів, вони показує пасивну поведінку. Таким людям складно захистити себе, вони не можуть самостійно ухвалювати рішення.
Прокоментуйте схему на сторінці 151. Як стати менш пасивним?
Що означає агресивна поведінка? Люди з такою поведінкою прагнуть лідерства, відстоюють лише власну точку зору, навіть якщо в чомусь винні. У своїх діях не зважають на інтереси інших.
Прокоментуйте схему на сторінці 152. Як стати менш агресивним?
Що означає (упевнена) асертивна поведінка? Бути упевненим, означає відстоювати себе з повагою до інших. Таку поведінку називають упевненою, гідною, рівноправною, відповідальною. Така поведінка є запорукою рівноправних стосунків, у яких ніхто не буде приниженим. Це ввічливе і приязне спілкування, уміння передбачати наслідки своїх слів і вчинків, тактовність і гарні манери.
Повторити параграфи 18 - 23.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 14 березня 2023 рік
Тема: Профілактика пожеж
Пояснення: Пожежа - це неконтрольоване явище. Горіння виникає за наявності горючих матеріалів, джерела запалювання та кисню.
Прокоментуйте малюнок 80. "Трикутник вогню"
Джерело запалювання - горючі речовини та матеріали, кисень. Воно завжди породжує вогонь (іскра, висока температура).
Горючі матеріали (бензин, газ) - здатні самозайматися, спалахувати чи вибухати.
Негорючі матеріали - ті, що не горять за будь - яких умов (пісок, глина, вода, цегла) - їх застосовують для гасіння.
Важко горючі матеріали - це ті, що загораються, тліють, обвуглюються під дією вогню, про те без джерела запалювання їх горіння припиняється.
Запам'ятайте: Кисень, що міститься у повітрі дуже сприяє горінню.
Якщо приміщення закрите, вміст кисню в ньому дуже малий, тому горить повільно. Якщо в приміщення відкриваємо двері, вогонь спалахує з більшою силою бо відбувається прихід кисню.
У природі часто можна зустріти незагашені багаття, які можуть охопити великі території. Не можна спалювати опале листя.
Прокоментуйте малюнок 82 на сторінці 176. Чому не можна спалювати листя?
Пожежна безпека в побуті: це куріння, порушення правил використання електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем.
Завдання: Розгляньте малюнок 83. Ситуації, коли може виникнути пожежа. Визначте, в якій квартирі може статися пожежа? Складіть пам'ятку "Як запобігти пожежі"?
Опрацювати параграф 24. Завдання 3 на сторінці 178.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 21 березня 2023 рік
Тема: Як діяти під час пожежі? Заходи безпеки.
Пояснення: Вогонь завжди може бути небезпечним, особливо тоді, коли виходить з-під контролю і може спричинити пожежу. У більшості випадків пожежу можна загасити на стадії загорання, коли вона ще не набрала сили. Для цього буває достатньо затоптати вогонь ногами, чи вилити на нього небагато води. Можна засипати вогонь землею, накрити килимком, чи використати вогнегасник.
Завдання: Розгляньте малюнок 84. Гасіння невеликої пожежі. Методом мозкового штурму назвіть якнайбільше причин виникнення побутових пожеж. Розкажіть про випадки, коли ви були свідками пожежі. Що сталося? Як все відбувалося? Обговоріть до яких небезпечних наслідків може привести пожежа у житловому будинку, в громадському приміщенні, чи на промисловому підприємстві.
В побуті зайнятися можуть електроприлади. Наприклад, праска, телевізор. Діяти в таких випадках треба дуже швидко і обережно.
Що треба знати: Лити воду на вогонь ні в якому разі не можна, треба обгорнути руку сухою тканиною і висмикнути вилку з розетки, або вимкнути електрику на щитку. Можна накрити ковдрою щоб припинити доступ кисню.
Найбільшою небезпекою під час пожежі є отруйні гази, що утворилися під час горіння. Тому опинившись в задимленому приміщенні, слід негайно подбати про захист органів дихання.
Прокоментуйте малюнок 86. Захист органів дихання в задимленому приміщенні.
Якщо пожежі виникають в громадських місцях (школах, лікарнях, магазинах) в таких випадках населення евакуюють.
Опрацювати параграф 25. Завдання 2 на сторінці 185.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 4 квітня 2023 рік
Тема: Безпека вдома. Дитина в автономній ситуації.
Пояснення: Безпека твоєї оселі повинна бути надійною. Про це повинен знати кожен. Люди, серед яких ти живеш, утворюють твоє соціальне середовище. Це твої батьки, родичі, друзі, вчителі, сусіди, знайомі, громада твого міста чи села. Переважна більшість з них, це чесні і порядні мешканці. Та це не означає, що у соціальному середовищі не існує небезпек для твого життя і здоров'я. Ти подорослішав і можеш часто сам залишатися вдома. Якщо поводитися необережно, то можна наразитися на небезпеку. Небезпечними є люди, які вживають алкоголь і наркотики, порушують закони.
Запам'ятайте: Завжди тримай двері замкненими. Не відчиняй дверей, поки не впевнишся. що це безпечно. Не вихваляйся дорогими речами перед друзями, а тим паче перед сторонніми людьми. Не залишай ключі від квартири під килимком та в інших легкодоступних місцях.
Завдання: Розгляньте малюнок 89. Необачна поведінка у квартирі. Обговоріть, що може статися в наведених ситуаціях. Перевірте свої знання за допомогою тесту на сторінці 188.
В приміщенні свого будинку слід поводитися обережно, щоб уникнути ризиків побутового травмування. Прокоментуйте малюнок 90 на сторінці 89.
Як запобігти інтернет - шахраям? Щоб не стати жертвою інтернет - шахрайства, треба знати правила безпеки у віртуальному просторі. Прокоментуйте їх на сторінці 191.
- Щоб зловмисники не змогли отримати інформацію про ваше справжнє ім'я, вік, місце проживання використовуйте нікнейм. Це вигадане ім'я користувача.
- Використовуйте надійні паролі, він має містити щонайменше 8 символів і це мають бути спеціальні символи. Бажано їх змінювати.
- Не діліться в інтернеті паролями, та іншою особистою інформацією, своєю домашньою адресою, номером телефону.
- Під час публікації використовуйте максимальні налаштування та конфіденційність задля безпеки. Ніколи не діліться чужими фото без згоди цих людей.
Опрацювати параграф 26. Мозаїка завдань до теми на сторінці 192.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 11 квітня 2023 рік
Тема: Безпека надворі. Дитина в автономній ситуації.
Пояснення: Ви вже подорослішали і батьки часто відпускають вас до магазину чи в інших справах. А коли може і не дозволяють, то на це не слід ображатися, бо вони про вас піклуються.
На випадок, коли ви перебуваєте на вулиці самі, або у великому місці, дотримуйтеся правил 5 НЕ
Коли ти сам надворі
НЕ розмовляй з незнайомими;
НЕ сідай у машину до незнайомців;
НЕ бери нічого у чужих людей;
НЕ звертай з дороги від школи до дому;
НЕ гуляй надворі після того як стемніло;
Незнайома людина може підійти до тебе і сказати, що вона працює з твоєю мамою чи татом і вони попросили забрати тебе зі школи. Він чи вона може назвати їхнє ім'я, місце роботи і адресу, але на всі її пропозиції треба відповідати: " Я вас не знаю і нікуди з вами не піду ".
Іноді зловмисники викрадають дітей, скориставшись їхньою довірливістю і вихованістю. Коли хтось намагається затримати тебе треба використати всі можливості для самозахисту: хитрувати, погрожувати, щосили кричати.
Якщо людині погрожують вогнепальною зброєю, не слід намагатися відразу тікати. Від кулі не можна втекти чи захиститися. Тому під дулом пістолета треба поводитися так, щоб не спровокувати використання зброї. Найкраще підкоритися вимогам бандитів і чекати слушного моменту, щоб утекти. Прокоментуйте малюнок 93. "Як уникнути викрадення"
Опрацювати параграф 27. Завдання на сторінці 199.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 18 квітня 2023 рік
Тема: Стихійні лиха.
Пояснення: Стихійне лихо - природне явище, що приводить до руйнувань, матеріальних збитків та жертв. Які наслідки природних стихій ви можете назвати (завдають шкоди господарству, знищують посіви на полях, спричиняють затори, руйнують дороги, греблі, будівлі, гинуть тварини).
Завдання: Розгляньте малюнок 95. Обговоріть, які стихійні лиха мають найбільшу руйнівну силу. Знайдіть в інтернеті повідомлення про стихійні лиха, прокоментуйте їх.
Дії людини під час стихійного лиха
1. Зберігайте спокій, уникайте паніки,за можливості надайте допомогу інвалідам, дітям, людям похилого віку, сусідам.
2. Закрийте вікна, вимкніть електро- та газопостачання,
3. Зберіть документи, одяг та необхідні речі, продукти харчування на декілька днів, питну воду, медикаменти, ліхтарик, приймач на батарейках.
4. Перейдіть у безпечне місце. Увімкніть приймач.
5. Не користуйтеся ліфтом: електрострум можуть раптово вимкнути.
6. Не виходьте відразу на вулицю після стихзійного лиха: після того, як вітер стих, через кілька хвилин шквал може повторитися.
Дії людини під час грози
1. Не слід бігти. Ідіть, схилившись якомога нижче. Ні в якому разі не можна пересуватися на велосипедах, і мотоциклах. Не варто навіть руками вести транспортний засіб, ідучи поряд.
2. Уникайте води - вода провідник струму.
3. Безпечніше за все перебувати в приміщенні з громовідводом.
4. Ховаючись під деревами, не забувайте про те, що блискавка найчастіше попадає в найвищі з них. Тобто, що менше деревце, під яким ви знайшли притулок, то краще.
5. Не можна сидіти біля багаття, розмовляти під час грози по мобільному телефону. Найкраще під час грози мобільні телефони взагалі вимикати.
6. Будь - які металеві деталі дуже привабливі для блискавки: годинники, ланцюжки, а особливо - розкрита над головою парасолька. Тому такі речі краще опустити на землю і відійти, парасольку теж скрутити і опустити понижче.
Як поводитися під час підтоплення?
Під час катастрофічних повеней вода може зруйнувати греблі, дороги, іноді гинуть тварини і навіть люди. Тому кожному, хто опинився на підтопленій території, треба діяти дуже швидко.
Якщо повінь застала тебе вдома: вимкни електрику та газ, перенеси необхідні речі на верхні поверхи, на горище, взуй гумові чоботи, вдягни куртку, візьми документи, гроші, запас води і продуктів харчування. Є змога вибратися з будинку і вийти на підвищене місце і клич на допомогу. Коли прибуває вода шукай порятунку на підвищеному місці.
Опрацювати параграф 28. сторінки 202 - 205.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 25 квітня 2023 рік
Тема: Катастрофічні повені та паводки.
Пояснення: Катастрофічні повені та паводки належать до стихійних лих. Повінь - підняття рівня води в річках через швидке танення снігу. Сильні зливи часто приводять до паводків, коли річки виходять з берегів, піднімається рівень грунтових вод. Внаслідок цього може статися підтоплення великих територій і населених пунктів.
Під час катастрофічних повеней і паводків вода може зруйнувати греблі, дороги, будинки, іноді гинуть люди і тварини.
Завдання: Розгляньте малюнок 97 і дайте відповіді на запитання.
- під час якої повені було евакуйовано найбільшу кількість людей?
- на скільки більше будинків було підтоплено у 1998 році, ніж у 2020 році?
- на скільки менше населених пунктів постраждало у 2020 році ніж у 2001 році?
- як ви думаєте, чому від повеней страждає західна частина України?
- поміркуйте, як можна запобігти повеням?
За допомогою блок - схеми на сторінці 208 і пам'ятки потренуйтеся правильно діяти в ситуаціях, які наведені у підручнику на сторінці 207.
Опрацювати параграф 28. Мозаїка завдань до теми на сторінці 209.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 2 травня 2023 рік
Тема: Відпочинок на природі.
Пояснення: Завжди, відпочиваючи на природі, будьте уважні та обережні. Якщо ви йдете у водойми купатися, то слід обрати безпечне місце для купання. Одним з показників чистоти на пляжі є екологічний сертифікат.
Прокоментуйте малюнок на сторінці 211. "Блакитний прапор" є дозволом на безпечне купання.
Як уникнути теплового удару? Засмагати завжди треба обережно. Лікарі радять засмагати, користуючись сонцезахисними кремами та окулярами.
Прокоментуйте малюнок 99. на сторінці 212.
Якщо вам не вдалося уникнути опіку, шкіра почервоніла і болить, обробіть уражені ділянки засобом для лікування поверхневих опіків і кілька днів захищайте їх від сонця. Коли сильні опіки слід звернутися до лікаря. Ніколи не проколюйте пухирці гострими предметами. Постійно на пляжі перебувайте в головному уборі та в затінку.
Правила купання у водоймах: небезпечно плавати коли ви занадто втомлені, коли далеко знаходитеся від берега, чи немає поряд з вами дорослих або друзів.
Завдання: Розгляньте малюнок 100. Необачна поведінка на воді. Поміркуйте, які правила безпечної поведінки на воді порушують діти. До яких наслідків можуть привести ці порушення. Складіть свої правила безпечної поведінки на воді.
Опрацювати параграф 29. Мозаїка завдань до теми на сторінці 216.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 9 травня 2023 рік
Тема: Земля - наш спільний дім. Наслідки забруднення довкілля.
Пояснення: Земля є спільним домом для всього живого - людей, рослин, тварин. На жаль, через безконтрольне споживацьке ставлення людей до природи вже зникло багато видів рослин і тварин. Деякі з них перебувають на межі вимирання. /х занесено до Червоної Книги. Щороку дедалі більше територій перетворюються на пустелі.
Земля - місце проживання народів усіх країн світу. Але забруднення немає кордонів. Воно поширюється з вітром, дощами, річками, морськими течіями. Наша планета - це дім тих, хто житиме в ньому сьогодні і завтра.
Прокоментуйте малюнок на сторінці 219. Є така професія Еколог
Наслідки забруднення довкілля: Забруднення повітря (вихлопні гази автомобілів). Забруднення води (побутові та промислові стоки). Забруднення землі (хімічні добрива, сміттєзвалища).
Прокоментуйте малюнок 103. Чинники забруднення довкілля.
Щоденні кроки для збереження природи: Щоб захистити навколишнє середовище і зберегти планету, нам усім необхідно робити маленькі кроки до екологічного способу життя.
- економте електроенергію, збирайте і сортуйте сміття;
- висаджуйте рослини і зберігайте їх, охороняйте і піклуйтеся про тварин;
- економте воду, кожна краплина загубленої води дуже цінна;
Прокоментуйте малюнок 105. Кроки до збереження природи.
Опрацювати параграф 30. Мозаїка завдань до теми на сторінці 223.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 16 травня 2023 рік
Тема: Культура споживання.
Пояснення: Із збільшенням кількості населення нашої планети потреби людей у ресурсах (їжі, одязі, житлі) постійно зростають. З розвитком новітніх технологій люди мають можливість купувати багато речей. Виробництво нових товарів та послуг потребує багато природних ресурсів, запаси яких обмежені. На доступність ресурсів у різних країнах також впливає нерівномірний їх розподіл між бідними і багатими країнами.
Прокоментуйте малюнок 106. Нерівномірність розподілу ресурсів у світі.
Сміттєзвалища є великою проблемою в усьому світі. В Україні вони займають понад 9 тисяч гектар землі. Вони забруднюють грунти, підземні води, руйнують екосистеми, а викиди газу чинять негативний вплив на атмосферу та прискорюють зміни клімату.
5 правил відповідального споживання
- відмовитеся від непотрібного;
- використовуйте повторно, ремонтуйте;
- сортуйте та відправляйте на переробку вторинну сировину;
- компостуйте органічні відходи;
- скорочуйте споживання;
Прокоментуйте малюнок 107. Правила відповідального споживання.
Повторне використання речей: більшість відходів, які ми щодня викидаємо у смітник, можна використати повторно, зробивши з них корисні речі.
Розгляньте малюнок на сторінці 227 у підручнику
- з пластикових пляшок можна зробити вазу для квітів, горщик для вирощування рослин, або годівничку для птахів;
- стара футболка або джинси стануть у пригоді для виготовлення екологічної сумки;
- з маленьких коробочок можна виготовити органайзер для речей;
- картонні лотки з-під яєць можна використати для вирощування розсади;
Щоб зменшити засмічування нашої планети, необхідно навчитися правильно сортувати відходи. Адже з них можна виготовити інші речі.
Прокоментуйте малюнок 108. Сортування відходів.
Опрацювати параграф 31. Мозаїка завдань до теми на сторінці 229.
Приєднуйтеся за посиланням на онлайн - урок https://meet.google.com/kbe-aeuc-gtg
Дата 21 травня 2024 рік
Тема: Тестова перевірка знань
1. Розпорядок дня - це ...
а) порушення прав дитини;
б) обмеження волі і свободи;
в) виконання певних дій протягом дня в один і той же час;
2. " Зебра " на дорозі належить до ?
а) дорожніх знаків;
б) дорожньої розмітки;
в) сигналів регулювальника;
3. До підземного транспорту належить ?
а) маршрутне таксі;
б) метро;
в) автобус;
4. Причиною дорожньо - транспортної пригоди можуть бути ?
а) необачність пішохода;
б) неуважність водія;
в) неправильна поведінка пасажирів;
5. За допомогою пам'яті ми ?
а) відтворюємо інформацію;
б) зберігаємо інформацію;
в) забуваємо інформацію;
6. До складових здорового способу життя належать ?
а) рухова активність, недосипання;
б) здоровий сон, недоїдання;
в) повноцінне харчування, здоровий сон, рухова активність;
7. Визначте, які ситуації є небезпечними ...
а) сідати в автомобіль до незнайомців; б) їхати велодоріжкою; в) іти зі школи з мамою;
8. Як називається стан, коли люди втрачають стан над собою і здатність правильно оцінювати ситуацію ... а) страх; б) паніка; в) втрата свідомості;
9. Який телефон набирати коли незнайомці хочуть пограбувати квартиру ...
а) 101; б) 104; в) 102; г) 103;
10. Визначте правильну поставу людини ...
а) людина стоїть на півзігнутих ногах; б) живіт напружений, випуклий;
в) голову тримає прямо, живіт підтягнутий;
11. Якого спільного правила треба дотримуватися при читанні, перегляді телепередач, роботі з комп'ютером ...
а) жмуритись; б) кліпати; в) напружуватись;
12. Які дії порушують поставу людини...
а) кататися на велосипеді; б) сидіти за високим столом; в) займатися гімнастикою;
Немає коментарів:
Дописати коментар